دفتر مرکزی
دفتر مرکزی
شهرستان‌ها
+98 21 -91302266 تهران - خیابان مطهری-تقاطع سهروردی-به سمت بهشتی پلاک289 شنبه - پنجشنبه: 9:00 الی 17:00
+98 21 86071623 برای اطلاع از سایر نمایندگی ها با شماره مقابل تماس بگیرید شنبه - پنجشنبه: 9:00 الی 17:00
گواهی‌نامه معتبر
ISO 9001:2008
برترین برندها
رتبه 1 در کره
نماینده انحصاری
در ایران
مشاهده قیمت ها

اقلامی که هرگز نباید نگهداری آن‌ها در گاوصندوق را فراموش کنید

همه ما اقلام مهمی داریم که به اندازه کافی ارزشمند هستند که بخواهیم آن‌ها را در گاوصندوق نگهداری کنیم. این وسیله امنیتی نه‌تنها ایده‌ای برای نگهداری اقلامی مثل طلا و جواهرات به‌خاطر ارزشمند بودنشان است؛ بلکه بهترین جا برای نگهداری وسایل خطرناکی مثل اسلحه نیز هست. پس همه این مواردی را که در ادامه می‌گوییم از کشوها، داشبورد ماشین، و کیف پولتان خارج کنید و همین امروز به گاو صندوقتان منتقل کنید:

اقلامی که باید در گاوصندوق نسوز نگهداری شوند

درست است که سوختن مهم‌ترین اسناد و مدارک کاغذی‌مان در آتش سناریوی کابوس‌آوریست که نمی‌خواهیم به آن فکر کنیم؛ اما امنیت حکم می‌کند آتش‌سوزی را بعنوان یک تهدید بشناسیم و مهم‌ترین اقلام‌مان را در گاوصندوق نسوز قرار دهیم. گاوصندوق نسوز، به محصولی می‌گویند که بدنه‌ای دو جداره داشته و از محصولات نسوز پر شده باشد. شرکت‌های مختلف تعاریف متفاوتی از گاوصندوق نسوز ارائه می دهند؛ اما تعریف اصولی و استاندارد گاوصندوق نسوز چیست؟ گاوصندوق نسوز طبق استاندارد UL آمریکا به این صورت تعریف می‌شود که در مدت زمان یک ساعت و در دمای ۹۴۵ درجه سانتیگراد، به طور کامل توان محافظت از وسایل داخلش را داشته باشد. بنابراین گاوصندوق نسوز، بهترین مکان برای نگهداری این اقلام است:

مدارک شناسایی

حتما برای شما هم پیش آمده است که در مواقع مهم و حساس، مدت زیادی مجبور بوده‌اید دنبال شناسنامه یا سایر مدارک شناسایی‌تان بگردید. این تجربه برای بسیاری از ما که دغدغه‌های زیادی داریم، اتفاق افتاده است. اما راه حل آن چیست؟

بهتر است که همیشه مدارک شناسایی‌مان را در یک مکان مطمئن مثل گاوصندوق قرار دهیم. در این صورت نه تنها دیگر نگران امنیت آن‌ها نیستیم؛ بلکه می‌دانیم که هربار بخواهیم دنبال یکی از این مدارک بگردیم؛ باید سراغ گاوصندوق ‌مان برویم. یکی از مهم‌ترین اقلامی که حتما باید در داخل گاوصندوق قرار دهیم؛ همین مدارک شناسایی ما هستند. برخی گاوصندوق‌ها یک کشو، یا فضای جداگانه داخلی دارند؛ که می‌توانید اقلامی از این دست را داخل آن نگه‌دای کنید. بدون اینکه فضای گاوصندوق‌تان اشغال شود و یا به هم ریخته به‌نظر برسد.

نگهداری اقلام ضروری د رگاوصندوق

مدارک شناسایی مدارکی مثل گذرنامه‌ها، شناسنامه‌ها و کارت‌ملی‌ها، مدارک بیمه‌ای و … هستند.

پول نقد

برخی افراد می‌پرسند چرا پول نقدمان را در خانه نگهداری کنیم؟ درحالی‌که به راحتی می‌توانم آن را به صندوق امانات بانک بسپریم؟ در این مقاله به طور کامل به برتری صندوق امانت بانک‌ یا گاوصندوق شرح  داده شده است. به خاطر ریسک‌هایی که نگهداری اشیا به ویژه پول نقد در صندوق امانات بانک‌ها دارد؛ کاملا منطقی به‌نظر می‌رسید که بخواهیم برای نگهداری و محافظت از اموالمان به بهترین نحو، سرمایه گذاری روی گاوصندوق را جدی بگیریم و آینده خودمان را بیمه کنیم. چرا که بعد از کسب سرمایه، این نگهداری درست و صحیح آن است که اهمیت دارد.

طلا و جواهرات

آیا غیر از این است که پول و طلا، امروزه مهم‌ترین دارایی‌های ما محسوب می‌شوند؟

خرید گاوصندوق، پیشنهاد عاقلانه‌ای برای نگهداری از گران‌تریین سرمایه‌های ارزشمندمان است. درست است که قیمت گاوصندوق به نسبت سایر اقلام امنیتی مقداری بالاتر است؛ اما با یک حساب سرانگشتی متوجه می‌شویم که خرید گاوصندوق ارزشش را دارد. چرا که امنیت و راحتی خیالی که با خرید گاوصندوق به‌دست می‌آوریم؛ درصد کوچکی از طلا و پول نقدی‌ست که می‌خواهیم در آن نگه‌داری کنیم. بنابراین خرید گاوصندوق و نگهداری طلا و جواهرات در آن نیز یکی از بهترین اقدامات امنیتی‌ست که می توانیم برای منزلمان بیندیشیم.

نگهداری طلا و جواهر در گاوصندوق

سایر اسناد کاغذی

اکثر وکلای حقوقی به مشتریانی که اصل اسناد و مدارک حقوقی خود را در صندوق امانت یا دفتر ودیعه نگه می‌دارند، توصیه می‌کنند که در صورت امکان اصل یا کپی آن را، نزد خود و در گاوصندوق خانگی نگهداری نمایند. اقلام کاغذی که باید در گاوصندوق نگه داریم عبارتند از:

سند مالکیت خودرو

سایر اسناد حقوقی

 وصیت‌نامه و..

کلیدهای مهم

یکی دیگر از اقلامی که حتما باید در این محصول نگهداری کنیم، کلیدهای مهم‌مان است. کلیدهایی مثل کلید سپرده امانات بانک، کلید یدک ماشین و … که نبایددست هرکسی بیفتند، یا حتی ممکن است خودمان فراموششان کنیم؛ حتما باید در داخل گاو صندوق قرار گیرند.

عکس‌ها و خاطرات قدیمی

بهترین توصیه این است که عکس‌ها و خاطرات قدیمی خود را به نسخه‌های دیجیتال تبدیل کنیم. تبدیل عکس به فایل قابل ذخیره کار راحتی‌ست، و از طرفی نگهداری ان را راحت‌تر می‌کند. اما فقط یک نکته درباره نگهداری این نوع اقلام دیجیتالی وجود دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم.

قرار دادن خاطرات در گاوصندوق

گاوصندوق مناسب اقلام دیجیتال

بخش دوم وسایل مهم و با ارزش ما؛ اقلام دیجیتال و متادیتا هستند.این اقلام از حساسیت بالاتری برخوردار هستند. به طور خلاصه اقلامی که باید در این نوع صندوق نگهداری شوند؛ عبارتند از:

لپ‌تاپ

هارددیسک

هاردهای اکسترنال حاوی اطلاعات مهم

اقلام مغناطیسی و ….

چه اقلامی را در صندوق اسلحه نگه‌داریم؟

نگهداری صحیح از اسلحه‌های گرم و سردی که می‌خواهیم در منزل نگهداری کنیم؛ بسیار ضروریست. به‌خصوص برای خانواده‌هایی که فرزند کودکی نیز دارند. بالاترین سطح اطمینان برای نگهداری اسلحه گرم و سرد، گاوصندوق اسلحه است. البته محصولات کوچکی مثل سیف‌باکس‌های کلت نیز وجود دارند که می توانید آن‌ها را روی میز یا داخل کمدتان نصب کنید، و امنیت آن‌ها گرچه به اندازه گاوصندوق نیست، اما به مراتب بالاتر از کشوی میزتان است.

همانطور که گفتیم؛ امنیت سیف‌باکس کلت قابل مقایسه با نوع گاوصندوقش نیست. برای دیدن ویژگی‌ها و قیمت سیف‌باکس به این مطلب مراجعه کنید.

نگهداری اسلحه گرم د رگاوصندوق اسلحه

اقلامی که به هیچ عنوان نباید در گاوصندوق بگذارید

تا اینجای مطلب لیست اقلامی که باید در گاوصندوق نگهداری کرد، مرور کردیم. در این قسمت از مطلب می‌خواهیم به مواردی که نگهداری آن‌ها در گاوصندوق اشتباه بوده و خطرناک است بپردازیم.

نگاتیو عکس

احتمالا راجع به خاصیت آتش‌سوزی نگاتیوها شنیده‌اید. اتفاقی که بسیاری از سینماهای قدیمی را سوزاند و خسارات زیادی وارد کرد. اگر علاقه به زنده نگه داشتن عکس‌های قدیمی خود دارید، همانطور که بالاتر گفتیم، بهترین راه حل تبدیل عکس به نسخه دیجیتال است. نگاتیوهای قدیمی بسیار  به دما حساس هستند و برای منزلتان خطرناک هستند. توصیه می‌کنیم این موارد را در هیچ نقطه دیگری از منزلتان نیز نگه ندارید.

کلید خود محصول

نگه‌داری کلید اصلی محصول، در داخل آن کار اشتباهیست. این کلیدها برای مواقع خاصی طراحی شده‌اند؛ که ممکن است شما پیش‌بینی نکنید. پس اجازه بدهید بیرون باشند و در مواقع ضروری به کارتان بیایند. اگر از گم شدن این کلید می‌ترسید، انتخاب‌های دیگری پیش رویتان هست.

در این مطلب تلاش کردیم مواردی که باید در گاوصندوق گذاشت؛ و مواردی که باید اجتناب کرد، را به طور کامل لیست کنیم. امیدواریم این مطلب برای شما کاربردی بوده باشد. درصورتی که موردی در این لیست جا مانده اسست، آن را به ما اطلاع دهید.

یک دیدگاه بگذارید

به راهنمایی نیاز دارید؟ در واتس‌اپ پیام ارسال کنید
Call Now Buttonهمین حالا تماس بگیرید.