دفتر مرکزی
دفتر مرکزی
شهرستان‌ها
+98 21 -91302266 تهران - خیابان مطهری-تقاطع سهروردی-به سمت بهشتی پلاک289 شنبه - پنجشنبه: 9:00 الی 17:00
+98 21 86071623 برای اطلاع از سایر نمایندگی ها با شماره مقابل تماس بگیرید شنبه - پنجشنبه: 9:00 الی 17:00
گواهی‌نامه معتبر
ISO 9001:2008
برترین برندها
رتبه 1 در کره
نماینده انحصاری
در ایران
مشاهده قیمت ها

چه عواملی روی قیمت محصولات امنیتی مانند گاوصندوق موثر است؟

محصولات امنیتی از آنجایی که عموما محصولات گرانی هستند و ریسک انتخاب اشتباه نیز در آنها بالاست بحث قیمت و هزینه در آنها خیلی بیشتر مورد توجه است. اگر به دنبال خرید این دسته از محصولات باشید احتمالا بزرگ ترین چرایی که در مواجه با محصولات مختلف با آنها روبه‌رو می شوید تفاوت قیمت هایی است که گاهی  تصمیم گیری را سخت می کند. از آنجایی که بحث قیمت گاوصندوق خیلی در بین مشتریان مطرح می شود تصمیم گرفتیم این موضوع را مفصل تر و جزئی تر بررسی کنیم. در انتها مطالعه این مقاله به شما کمک می کند تا بتوانید همانند یه کارشناس در مواجهه با محصولات مختلف خودتان با مقایسه ویژگی های آنها علت تفاوت قیمت ها را متوجه شوید و بهترین تصمیم ممکن را بگیرید.

تاثیر ضریب امنیت روی ارزش محصولات

یکی از عوامل مهمی که روی ارزش محصولات موثر است بحث ضریب امنیت است. به طور کلی همه چیز از یک قاعده کلی پیروی می کند و آن این است که هرچقدر ضریب امنیت محصول به واسطه هر چیزی مانند سیستم رمزنگاری، آپشن امنیتی، آلیاژ نسوز بودن و … بالاتر برود طبیعتا محصول در محدوده قیمت بالاتری قرار می گیرد. در اینجا به تفکیک مواردی که روی ضریب امنیت و نهایتا روی ارزش محصول موثر هستند را بررس می کنیم. 

سیستم های رمز نگاری  

اولین چیزی که در مقایسه محصول به آن باید توجه کنید همین سیستم رمزنگاری است. در واقع سیستم رمزنگاری اولین راه نفوذ به محصول است . به طور کلی گاوصندوق های دیجیتال که سیستم رمز الکترونیکی دارند محصولات گران تری به نسبت گاوصندوق های مکانیکی و کلید و اهرم دار هستند. در بین گاوصندوق دیجیتال محصولاتی که از چند رمز تشکیل شده اند ( مثلا رمز عددی و اسکنر اثر انگشت ) امنیت بیشتری دارند. اگر بخواهیم یک طبقه بندی نسبی از ارزان به گران تر داشته باشیم باید به ترتیب به رمز های عددی ساده ، رمز های بایومتریک ( اثرانگشتی و اسکنر عنبیه ) و رمز های ترکیبی ( بایومتریک و عددی ) اشاره کنیم.

یک نکته مهم دیگر در این محصولات موضوع برند سازنده سیستم رمز است. اهمیت این موضوع به حدی است که پیشنهاد می شود اگر به دنبال گاوصندوق دیجیتال هستید حتما یک محصول با برند معتبر انتخاب کنید در غیر اینصورت ممکن است امنیت محصول شما زیر سوال برود.

✅ آپشن های امنیتی به کار رفته در محصول

دقت کنید که در محصول چه آپشن هایی به کار رفته. سیستم آژیر ضدسرقت، گلس لاک یا سیستم تاخیر از جمله ویژگی هایی است که در محصول می تواند وجود داشته باشد. در واقع تاثیر اینها مستقیم روی ضریب امنیت محصول است و هر چقدر یک محصول با آپشن های امنیتی امکان دسترسی رابه حداقل برساند طبیعتا امن تر خواهد بود. 

این آپشن ها بخصوص در یک گاوصندوق خانگی می تواند به لحاظ امنیتی تاثیر زیادی داشته باشد. در گاوصندوق های خانگی عموما توصیه می شود که حتما محصول شما یکی از این آپشن ها را بسته به نیاز و دغدغه ی شما داشته باشد. به عنوان مثال وجود یک آلارم در یک گاوصندوق خانگی به راحتی می تواند واحد های اطراف را متوجه صدا بکند. در گاوصندوق های خانگی وجود برخی از این آپشن ها به لحاظ ضریب امنیت می تواند تاثیر چشمگیری داشته باشد در حالیکه تاثیر زیادی روی ارزش مادی محصول ندارد. 

✅ آلیاژ نسوز یا بتن و مصالح

یک نکته مهم که حتما باید به آن توجه کنید بحث نسوز بودن گاوصندوق است. آیا بین دو جداره گاوصندوق برای مقاوم شدن محصول در شرایط آتش سوزی از مصالح و بتن استفاده شده یا آلیاژ های مقاوم و نسوز؟ آلیاژ ها نسوز در گاوصندوق ها به نسبت مصالح بسیار مقاوم تر هستند و میزان امنیت بیشتری دارند. حداقل مقاومت یک گاوصندوق نسوز که با آلیاژ پر شده از 1 ساعت در دمای 900 درجه شروع می شود در حالیکه بتن در دمای حدود 600 تا 700 درجه کامل شکاف می خورد. اما از کجا باید مطمئن شویم که یک گاوصندوق به لحاظ نسوز بودن امنیت کافی را دارد؟ 

بهترین راه استناد به استاندارد هایی است که محصول در این زمینه و در جهت تایید این ویژگی دریافت کرده است. یکی از این استاندارد ها؛ ul آمریکاست که اشاره مختصری به آن می کنیم. اما پیشنهاد می کنیم حتما درباره این استاندارد ها اطلاعات داشته باشید. 

استاندارد نسوز UL

استاندارد UL استاندارد معتبر آمریکا در زمینه نسوز بودن محصولات امنیتی است که در سطح جهانی مورد تایید است. طبق این استاندارد محصولات در 3 سطح کلی بر اساس جنس اقلامی که در آنها نگهداری می شود به سه گروه UL 350، UL 125 و UL 150 دسته بندی می شوند. محصولاتی که دارای استاندارد UL هستند به لحاظ امنیتی محصولات شناخته شده و مورد تاییدی هستند. اعتبار این استاندارد ها روی ارزش محصولات قابل توجه است چراکه جزء مراکزی هستند که سخت گیرانه ترین تست ها را برای آزمایش محصولات اجرا می کنند. 

✅ میزان ضدسرقت بودن 

طبیعی است که هرچقدر یک گاوصندوق ضدسرقت تر باشد پس گران تر است. اما از کجا باید بفهمیم که کدام محصول به لحاظ ضدسرقت بودن امنیت بیشتری دارد؟ بهترین راه برای پاسخ به این سوال استناد به استاندارد ها و گواهی هایی است که گاوصندوق دریافت کرده است. تعیین برخی از ویژگی های امنیتی در یک گاوصندوق مثل جنس لولا و  زبانه ها، میزان مقاومت آن، ضد دریل یا  ضدبرش بودن گاوصندوق کار آسانی نیست و لازم است که گاوصندوق در آن زمینه تست شود. مراکزی وجود دارند که گاوصندوق ها را به شیوه های مختلف آزمایش و درجه بندی می کنند تا میزان مقاومت و ضدسرقت بودن محصول مشخص شود. 

استاندارد ضدسرقت RSC

استاندارد RSC در حوزه تعیین و درجه بندی محصولات در ویژگی ضدسرقت بودن محصول است. طبق این استاندارد محصولات در 3 سطح امنیتی قرار می گیرند.

RSC LEVEL 1   : محصولاتی با سطح امنیت مناسب برای کاربرد خانگی

RSC LEVEL 2  : محصولاتی با سطح امنیت مناسب ادارت و سازمان ها

RSC LEVEL 3  : محصولات فوق امنیتی

اگر می خواهید بیشتر درباره این تاییدیه بدانید پیشنهاد می کنیم مقاله استاندارد RSC را مطالعه کنید .

تاثیر ظاهر و ابعاد روی ارزش محصولات 

بعد از بحث امنیت موضوع ظاهر و دیزاین محصول و همچنین ابعاد گاوصندوق تاثیر مستقیمی روی ارزش محصول دارد. در اینجا دو بحث دکوراتیو یا ساده بودن محصول و همچنین ابعاد و اندازه مطرح است که جداگانه به آنها اشاره می کنیم. 

✅ ظاهر گاوصندوق | دکوراتیو یا ساده

ظاهر و دیزاین محصول یک نکته مهم دیگر است . عموما به آن دست از مشتریانی که بودجه محدودی دارند توصیه می شود خیلی به دنبال گاوصندوق های دکوراتیو و دیزاین شده نباشند. در گاوصندوق دکوراتیو از آنجایی که بحث امنیت و زیبایی در آنها به یک اندازه مهم است عموما در محدوده های بالاتری قرار دارند. در گاوصندوق های دکوراتیو  عموما لولا ها به صورت پنهان هستند، سیستم های رمزنگاری تمام تاچ و مخفی کار می شوند.

✅ ابعاد و اندازه | کاربرد

هرچند ابعاد و کاربرد محصول تاثیر مستقیم روی ارزش آن دارد اما اگر در مقایسه این موضوع، سایر موارد موثر مانند سیستم رمز، آلیاژ به کار رفته در محصول، نوع ماده نسوز پر شده در بین دو جداره و به طور کلی کیفیت محصول را در نظر نگیرید ممکن است بخصوص در محصولات ایرانی به چالش کشیده شوید. چراکه محصولاتی با ابعاد بزرگ تر می بینید که قیمت بسیار پایین تری به نسبت محصولات هم اندازه خود در برند های خارجی دارند. عموما این مورد را بیشتر به قیمت های ارز ربط می دهند در حالیکه بحث فقط این نیست، کیفیت دو محصول کاملا باهم متفاوت است.

کلام آخر

وقتی با محصولاتی از برند ها و قیمت های مختلف روبه‌رو می شوید حتما ویژگی ها و آپشن های محصولات را باهم مقایسه کنید تا بتوانید علت تفاوت قیمت در محصولات را پیدا کنید. به طور کلی گاوصندوق اگر مطابق استاندارد های جهانی باشد یک خرید گران قیمت محسوب می شود. اما محدوده قیمتی که باید شما برای محصول در نظر بگیرید کاملا وابسته به نیاز ها و دغدغه های شما به عنوان مشتری است. 

1 پاسخ

یک دیدگاه بگذارید

به راهنمایی نیاز دارید؟ در واتس‌اپ پیام ارسال کنید
Call Now Buttonهمین حالا تماس بگیرید.