دفتر مرکزی
دفتر مرکزی
شهرستان‌ها
+98 21 -91302266 تهران - خیابان مطهری-تقاطع سهروردی-به سمت بهشتی پلاک289 شنبه - پنجشنبه: 9:00 الی 17:00
+98 21 86071623 برای اطلاع از سایر نمایندگی ها با شماره مقابل تماس بگیرید شنبه - پنجشنبه: 9:00 الی 17:00
گواهی‌نامه معتبر
ISO 9001:2008
برترین برندها
رتبه 1 در کره
نماینده انحصاری
در ایران
مشاهده قیمت ها

گاوصندوق هوشمند چیست؟

گاوصندوق هوشمند چه ویژگی ها و امکاناتی دارند ؟ چرا به آن ها هوشمند (smart safes) گفته می شوند؟ آیا در بازار ایران می توان گاوصندوق هوشمند پیدا کرد ؟ اصطلاح هوشمند را این روز ها ممکن است درباره محصولات زیادی شنیده باشید. از گوشی های هوشمند گرفته تا لباس شویی و سیستم های مدیریت ساختمان. صنعت گاوصندوق نیز از این قافله عقب نمانده و شاهد محصولاتی هستیم که گاوصندوق هوشمند نام گرفته اند. در این مقاله قصد داریم درباره ویژگی های این محصولات و امکاناتی که در اختیار کاربر قرار می دهند بیشتر بررسی کنیم. 

ویژگی گاوصندوق های هوشمند

در گاوصندوق های هوشمند انتظار داریم همه چیز به روز تر و الکترونیکی تر باشد. در گاوصندوق هوشمند از سیستم رمزنگاری گرفته تا آپشن های امنیتی که روی محصول اجرا می شود باید خیلی دقیق و متفاوت تر باشد به نوعی که هم کاربری راحت تری داشته باشد، هم اینکه ضریب امنیت محصول را بالاتر ببرد. در واقع در هر محصول هوشمندی از جمله گاوصندوق هوشمند سعی می شود تا کنترل انسان را در جهت مثبت افزایش بدهد. به عنوان مثال در سیستم های مدیریت ساختمان هوشمند شما می توانید از راه دور به کمک گوشی موبایل تان قهوه ساز را روشن کنید، آب حمام و تنظیم کنید، سیستم های روشنایی را مدیریت کنید و کلی امکان دیگر که به واسطه هوشمند بودن در اختیار شما قرار  می گیرد. 

✅مهم ترین ویژگی در یک گاوصندوق هوشمند وجود دارد ارتقا سیستم رمزنگاری است . در گاوصندوق های هوشمند سیستم رمز باید خیلی دقیق و سریع تر طراحی شده باشند. به عنوان مثال قفل های بایومتریک در گاوصندوق های هوشمند زیاده دیده می شوند. قفل های بایومتریک بر اساس کد های ژنتیکی طراحی می شوند. مثلا شما با اسکن اثرانگشت یا حتی اسکنر عنبیه چشم می توانید درب محصول را باز کنید. قفل های بایومتریک جدای از سرعت عملکرد بالا و غیرقابل مقایسه ای که با سایر مدل ها دارند، ضریب امنیت بالایی دارند. در قفل های بایومتریک از آن جایی که همه چیز بر اساس یک کد ژنتیکی منحصر به فرد پیروی می کند امنیت بالایی را به محصول می دهد. 

گاوصندوق هوشمند

✅ مورد مهم دوم در گاوصندوق های هوشمند ضیط تصاویر افرادی است که قصد دارند به محصول دسترسی داشته باشند است. یک حافظه در قسمت داخلی محصول طراحی شده تا تصاویر ضبط شده توسط دوربین داخل آن ذخیره شود. این ویژگی به شما امکان این را می دهد تا بدانید در مواقعی که حضور ندارید چه کسانی سراغ گاوصندوق هوشمند شما آمده اند. البته فراموش نکنید که دوربین و تمام این تجهیزات کاملا مخفی طراحی شده. 

✅ویژگی مهم سوم در گاوصندوق های هوشمند ، تشخیص خطر احتمالی است. این موضوع می تواند از راه های مختلفی پشتیبانی شود. مثلا محصولاتی که دارای سیستم امنیتی گلس لاک هستند و به محض تشخیص خطر درب محصول را پلمب می کنند تا دیگر امکان دسترسی به گاوصندوق هوشمند به صفر برسد. یا سنسور هایی که تشخیص می دهند شما قفل را باز کردید اما درب محصول را باز نکردید،این برای گاوصندوق هوشمند یک اعلان خطر است که ممکن است صاحب محصول سرگرم چیز دیگری شده و فراموش کرده درب محصول را باز کند، در این شرایط یک گاوصندوق هوشمند به طور خودکار درب را مجدد قفل می کند. 

✅ یک ویژگی دیگر در این سری از محصولات کنترل از راه دور روی باز و بسته کردن قفل است. این امکانات جزء ویژگی های مبتنی بر ماهواره است که به شما اجازه می دهد از راه دور بتوانید روی باز و بسته کردن قفل محصول بدون اینکه رمز آن را به کسی بگویید کنترل داشته باشید. 

✅ یک ویژگی دیگر در این گاوصندوق ها می تواند سیستم های امنیتی مانند سیستم تاخیر باشد. اما کارکرد این سیستم ها در گاوصندوق ها چیست؟ شما مدت زمانی را در دفرتان نیستید، یه کمک این سیستم می توانید طوری گاوصندوق را تنظیم کنید که حتی اگر شخصی رمز گاوصندوق شما را صحیح وارد کرد درب گاوصندوق باز نشود. در واقع با وارد کردن یک کد در کل سیستم به مدت مشخصی تاخیر ایجاد می کنید که این در برخی کاربرد ها بخصوص محیط های دفتری و سازمانی که رفت  و آمد ها زیاد است و امکان دارد رمز شما لو رفته باشد می تواند مفید باشد. 

درباره محصولات هوشمند اگر جستجو کنید احتمالا به سرویس های cash و دستگاه های ATM  هم برخواهید خورد. در واقع این دستگاه ها نیز جزء اسمارت سیف ها محسوب می شوند. GARDA WORLD یکی از آن مجموعه ای هایی است روی این سرویس ها کار می کنند. 

آیا گاوصندوق های هوشمند در بازار ایران وجود دارند ؟ 

گاوصندوق های هوشمند در بازار ایران خیلی محدود هستند و حتی به دلیل تحریم ها و مشکلاتی که وجود دارد امکان دسترسی به برخی ویژگی های محصول وجود ندارد . اما در بازار ایران گاوصندوق های لوسل جزء آن دست از محصولاتی هستند که بیشتر امکانات یک محصول هوشمند را به شما ارایه می دهند . در گاوصندوق های لوسل سیستم گلس لاک، سیستم اتومات قفل، آژیرضدسرقت، و در برخی مدل ها سیستم دوربین و ضیط وجود دارد.البته سیستم ماهوارهی ای هم روی این محصولات نصب است که متاسفانه در ایران امکان استفاده از آن وجود ندارد.

محدوده قیمت گاوصندوق های هوشمند 

قیمت این گاوصندوق ها به نسبت سایر محضولات در محدوده بالاتری قرار دارد. به طور کلی خرید گاوصندوق از این مدل ها به دلیل امکانات و ویژگی هایی که دارند برای شما هزینه بر هستند. اما اگر دنبال یک محصول جدید و امن هستید از از امکانات آن لذت ببرید ارزش هزینه کردن دارند. در خرید گاوصندوق دغدغه ها و امکاناتی که از محصول انتظار دارید در انتخاب شما حرف اول را می زنند، به همین دلیل موضوع دریافت مشاوره صحیح در خرید گاوصندوق اهمیت زیادی دارد.

جمع بندی 

در گاوصندوق های هوشمند به کمک سیستم های الکترونیکی ضریب امنیت محصول افزایش پیدا می کند و شما کنترل بیشتری روی آن خواهید داشت. در گاوصندوق های هوشمند شما می توانید امکان دسترسی  افراد غیرمجاز به محصول را کمتر و کنترل کنید. گاوصندوق های هوشمند در حال حاضر در بازار ایران بسیار محدود هستند و حتی به دلیل تحریم ها امکان استفاده از برخی امکانات ماهواره ای این محصولات وجود ندارد. 

یک دیدگاه بگذارید

به راهنمایی نیاز دارید؟ در واتس‌اپ پیام ارسال کنید
Call Now Buttonهمین حالا تماس بگیرید. preloader