دفتر مرکزی
دفتر مرکزی
شهرستان‌ها
+98 21 -91302266 تهران - خیابان مطهری-تقاطع سهروردی-به سمت بهشتی پلاک289 شنبه - پنجشنبه: 9:00 الی 17:00
+98 21 86071623 برای اطلاع از سایر نمایندگی ها با شماره مقابل تماس بگیرید شنبه - پنجشنبه: 9:00 الی 17:00
گواهی‌نامه معتبر
ISO 9001:2008
برترین برندها
رتبه 1 در کره
نماینده انحصاری
در ایران
مشاهده قیمت ها

محافظت از اسناد در بلایای طبیعی

برای محافظت از اسناد در برابر بلایای طبیعی چه فکری کرده اید؟ وقتی صحبت از محافظت از اسناد،دارایی ها و اموال با ارزشمان می شود، اغلب اولین چیزی که به ذهنمان می رسد محافظت از آن ها در برابر سرقت است. شاید در پس ذهنمان ورود یک سارق را تجسم کنیم که همه دارایی های ما را یکجا غارت کند.

وقتی بیشتر در این حیطه جستجو می کنیم می بیینیم حتی صاحبان کسب و کار هایی مانند طلا و جواهر فروشی و صرافی ها که همیشه مقدار زیادی وجه نقد و اقلام با ارزش در یکجا نگهداری می کنند نیز به فکر محافظت از آن ها در برابر سرقت هستند و برای تامین امنیت دارایی هایشان از هیچ کاری دریغ نمی کنند. از نصب دزدگیر و دوربین های مدار بسته گرفته تا خرید گاوصندوق های ایمن و ضد سرقت. اما وقتی از آن ها می پرسیم برای محافظت از دارایی هایتان در برابر بلایای طبیعی مانند زلزله یا  سیل چه فکری کرده اید و چه تدابیری را اندیشیده اید، سوالمان بی جواب می ماند یا اینطور جواب می دهند که کدام زلزله و سیل؟  

یک تفاوت بزرگ بین تهدید دارایی ها توسط سرقت با بلایای طبیعی است. زمانیکه زلزله رخ می دهد مهم ترین دارایی شما در آن لحظه جان خود و خانواده تان است. در این شرایط بیشتر دغدغه ما محافظت از خانواده مان است اما قطعا در فکر دارایی هایمان نیز هستیم، شاید مدام به فکر این باشیم که تکلیف پول و اسنادمان در محل کار یا منزلمان چه می شود. 

✅ راهکار های محافظت از اسناد در بلایای طبیعی

دو راهکار برای محافظت از اسناد در بلایای طبیعی وجود دارد که قطعا با توجه محدودیت ها و شرایط باید بتوان یکی از آن ها را انتخاب کرد. یکی سپردن اموالمان به صندوق امانات بانک است و دیگری خرید گاوصندوق با تمام امکانات امنیتی.

اما راه اول در محافظت از اسناد در بلایای طبیعی صرفا برای آن دسته از افرادی صدق می کند که قصد دارند طلا و جواهر یا مدارکی که در منزل دارند را در جای امن تری نگهداری کنند و مشکلی با محدودیت های بانکی ندارند. این راهکار صرفا برای این دسته از افراد مناسب است و برای ادارات، صاحبان کسب و کار و یا حتی افرادی که در منزل خودشان قصد نگهداری وجه نقد یا طلا و جواهر دارند و دسترسی به آن ها برایشان اولویت دارد پیشنهاد نمی شود.

اما راهکار دوم : داشتن یک گاوصندوق با تمام امکانات امنیتی است که طبیعتا محدودیتی ندارد و هر فردی با هر شرایطی می تواند از آن استفاده کند و بهترین گزینه برای محافظت از اسناد در بلایای طبیعی محسوب می شود.گاوصندوق بهترین گزینه برای محافظت از اسناد در بلایای طبیعی است اما نه هر گاوصندوقی. گاوصندوق شما حتما باید نسوز، ضد سرقت و بسته به شرایط حتی واترپروف باشد. اما در بازاری که مملو از گاوصندوق های مختلف از برند های متفاوت است چطور محصول مورد نظرمان را پیدا کنیم؟

✅ خرید گاوصندوق مقاوم در برابر زلزله؛ آتش سوزی و سیل

خرید گاوصندوق به طور کل یک فرآیند پیچیده و زمان بر است. هر مشتری بنا به شرایط و دغدغه هایی که دارد باید انتخاب کند. در خرید گاوصندوق از بحث قیمت گرفته تا اطمینان از ویژگی هایی که محصول را در شرایط مختلف مقاوم می کند مهم است. در واقع قبل از خرید گاوصندوق باید از خطرات محیطی گرفته تا محدودیت های مشتری در نظر گرفته شود. 

✅ حتما در مورد نسوز بودن گاوصندوق اطمینان حاصل کنید. در بلایای طبیعی مانند زلزله، احتمال آتش سوزی به مراتب بالا می رود و شما علاوه بر محافظت اسناد در بلایای طبیعی احتیاج به محافظت از آن ها در برابر آتش سوزی نیز خواهید داشت. با هر دلیلی که گاوصندوق می خرید حتما به موضوع نسوز بودن آن توجه داشته باشید. دقت کنید که گاوصندوق نسوز شما حتما باید دارای تاییدیه های معتبر باشد تا اطمینان حاصل کنید گاوصندوق به معنای واقعی نسوز است. 

عموما روی درب گاوصندوق ها یک لیبل از استاندارد گاوصندوق زده شده که قابلیت تحمل آن در درجه حرارت مشخص و محدوده زمانی معین را نشان داده است. شاید جالب باشد بدانید، گاوصندوق ها عموما در تست های حریق، تست ضربه و سقوط را نیز پشت سر می گذارند.با این پیش فرض که وقتی حرارت در محیطی زیاد می شود عموما اجسام و بناها سست می شوند و امکان سقوط آوار وجود خواهد داشت. اگر گاوصندوقی این تست را با موفقیت پشت سر بگذارد یک لیبل مشخص روی گاوصندوق زده می شود. نسوز بودن گاوصندوق معیار مهمی است و فارغ از اینکه گاوصندوق ایرانی یا خارجی می خرید حتما باید آن را در نظر داشته باشید.

✅ یک باور اشتباه در میان افراد وجود دارد که فکر می کنند وقتی گاوصندوقی در برابر قدرت آتش مقاوم است قطعا در برابر آب نیز مقاوم شده. قدرت آب را دست کم نگیرید. آب حتی قادر است از دل سنگ هم راهی برای خود باز کند.

اگر به دنبال خرید یک گاوصندوق واترپروف هستید حتما توجه داشته باشید که توسط استاندارد های معتبر تایید شده باشد. این تاییدیه به همراه یک سری اطلاعات جزئی تر است که عنوان می کند محصول شما در چه عمقی از آب و به مدت چند دقیقه مقاوم است. در گاوصندوق واترپروف ، در مرحله اول معضل نفوذ آب به داخل گاوصندوق مطرح است و در مرحله بعدی بحث ایمنی قفل محصول مطرح است . بخصوص زمانیکه گاوصندوق واترپروف شما دارای قفل الکترونیکی باشد. 

 ✅ اما خان آخر در یک گاوصندوق استاندارد ضد سرقت بودن  آن است که قطعا مورد توجه همه است و قبل از هر موضوع دیگری به دنبال امنیت در برابر سرقت هستند. البته این موضوع کاملا عاقلانه است و تهدید بیشتری از این جانب وجود دارد. اما این نکته را به خاطر داشته باشید که از موارد دیگر به هیچ عنوان غافل نشوید، شاید با خودتان فکر کنید چرا باید برای اتفاقی که مشخص نیست چه زمانی رخ بدهد تدبیری داشته باشید اما هیچ کس زلزله سال 97 تهران، سیل های پرحاشیه نوروز 98 در اکثر استان های ایران و حتی آتش سوزی پلاسکو را پیش بینی نمی کرد. 

نکته ای که در این مرحله جای دارد به آن اشاره شود مبلغی است که باید در ابتدا برای خرید گاوصندوق بپردازید. طبیعی است هرچقدر توقعمان از محصول بالاتر باشد قطعا باید هزینه بیشتری بپردازیم. شاید بد نباشد سری به صفحه قیمت گاوصندوق بزنید تا رنج قیمت ها را بدست بیارید.  

کلام آخر

شاید برای شما هم پیش آمده باشد، گاهی آنقدر به یک روزنه و موضوع کوچک بی توجهی می کنیم که همان روزنه کوچک تبدیل به یک راه بکر برای آسیب و خسارت به ما می شود. اما بهتر است بدانیم محافظت از دارایی هایمان در برابر بلایای طبیعی با توجه به موقعیت جغرافیایی کشورمان اصلا موضوع کوچک و بی اهمیتی نیست بلکه صرفا این ما هستیم که به دلیل عدم آگاهی از شرایط موجود بی توجهی می کنیم.

یک دیدگاه بگذارید

به راهنمایی نیاز دارید؟ در واتس‌اپ پیام ارسال کنید
Call Now Buttonهمین حالا تماس بگیرید.