دفتر مرکزی
دفتر مرکزی
شهرستان‌ها
+98 21 -91302266 تهران - خیابان مطهری-تقاطع سهروردی-به سمت بهشتی پلاک289 شنبه - پنجشنبه: 9:00 الی 17:00
+98 21 86071623 برای اطلاع از سایر نمایندگی ها با شماره مقابل تماس بگیرید شنبه - پنجشنبه: 9:00 الی 17:00
گواهی‌نامه معتبر
ISO 9001:2008
برترین برندها
رتبه 1 در کره
نماینده انحصاری
در ایران
مشاهده قیمت ها

امنیت خانه در مسافرت

امنیت خانه در مسافرت و یا هر زمان دیگری که در منزل نیستید قبل از هر برنامه ریزی برای سفر و تعطیلات لازم است. زمان های زیادی وجود دارد که به دلایل مختلف مانند سفر، ماموریت های کاری یا دعوت شدن به یک مهمانی در منزل نیستیم. تامین امنیت منزل در هر زمانی به خصوص در مواقع سفر و خالی بودن منزل، علاوه بر جنبه مالی و جانی، جنبه روانی نیز دارد. شاید ضروری ترین مسئله ای که قبل از هر گونه برنامه ریزی برای سفر باید به آن توجه کرد، تامین امنیت خانه در نبود شماست. توصیه های ایمنی این مقاله می تواند به شما در این زمینه کمک کند تا در هنگام سفر دغدغه ای از امنیت منزل خود نداشته باشید و با آرامش خیال، ایام را سپری کنید.

منظور از تامین امنیت خانه در سفر ، صرفا امنیت در برابر سرقت نیست 

✅ امنیت در برابر نشت آب و گاز

نشت گاز و آب، مواردی است که اگر به موقع کنترل نشود می تواند خسارت های زیادی برای ما و حتی منازل اطرافمان داشته باشد. گاهی منجر به یک فاجعه و خسارت جبران ناپذیر جانی می شود که یک عمر پشیمانی به دنبال دارد اما متاسفانه کمتر افرادی به امنیت خانه در برابر عوامل این چنینی فکر می کنند.

✅ امنیت در برابر بلایای طبیعی

زلزله، سیل و آتش سوزی بلایای طبیعی که می تواند موجب خسارت های زیادی شود. تامین امنیت خانه در برابر بلایای طبیعی مربوط به ساخت و ساز و فعالیت عمرانی اصولی می شود.

✅ امنیت در برابر سرقت

۹۰% سرقت از منازل در زمان سفر و در نبود صاحب خانه رخ داده است. رعایت نکات امنیتی ساده و گاها استفاده از تکنولوژی های پیشرفته در تامین امنیت منزل بسیار موثر است. آمار و ارقام ثابت کرده اند احتمال سرقت از منازلی که دارای سیستم های امنیتی هستند به مراتب کمتر است. 

چطور امنیت منزلمان را در مسافرت تامین کنیم؟ 

یک بخشی از این امنیت خانه به امنیت دارایی ها و اقلام با ارزش مانند طلا و جواهر و نقدینگی ها بر می گردد و یک بخش دیگر به امنیت عمومی یک ساختمان مربوط می شود . در مرحله اول بیشتر روی امنیت اسناد و دارایی ها مهم تمرکز می کنیم و در ادامه درباره دوربین های مداربسته، سیستم های هوشمند و همین طور دزدگیر های ضدسرقت صحبت خواهیم کرد. 

الف ) استفاده از گاوصندوق های ایمن و ضد سرقت برای نگهداری اشیا با ارزش 

هدف سارقان از ورود به منازل عموما سرقت وجوه نقدی و طلا و جواهر است. نگهداری این لوازم در منزل بدون داشتن مکانی امن برای آن ها عاقلانه نیست. زیرا هر مکانی که برای مخفی کردنشان به ذهن شما برسد، ۱۰۰% توسط سارق جستجو می شود. یکی از موارد مهم در امنیت منزل در مسافرت یا هر زمان دیگری که در منزل نیستید داشتن یک گاوصندوق ضدسرقت است که می تواند نگهبان دارایی های شما باشد. گاوصندوق در زمینه امنیت وجوهات نقدی، طلا و جواهر و اسناد و مدارک خیلی می تواند موثر باشد. اما این را بدانید که گاوصندوق یک عامل تاخیری در زمان سرقت است. گاوصندوق صرفا برای شما زمان می خرد، هرچقدر رتبه امنیت گاوصندوق بالاتر باشد یعنی گاوصندوق امن تر است و به همین راحتی باز نمی شود.

در سال های اخیر گزارش های زیادی از سرقت گاوصندوق اعلام شده که قابل تامل است. این تناقض عجیب بین این گزارش و این جمله (۸۵% سارقانی که با گاوصندوق های دیجیتال رو به رو می شوند، از سرقت منصرف می شوند) چگونه توجیه می شود؟ گاهی اوقات شما با خرید یک گاوصندوق صرفا جای نگهداری لوازم با ارزش خود به سایرین را نشان می دهید و یک هدیه بزرگ با دستان خود به سارقان تقدیم کرده اید و هیچ قدمی برای امنیت منزل و دارایی هایتان بر نداشته اید. 

گاوصندوق خانگی امن بخرید ، در غیر این صورت خرید گاوصندوق انتخاب خوبی نیست . 

وقتی درباره گاوصندوق امن یا امن ترین گاوصندوق خانگی صحبت می کنیم شاید اولین سوال برای شما این باشد که از کجا بفهمیم یک گاوصندوق امن است؟ در این جا می خواهیم خیلی سریع به مواردی اشاره کنیم که می تواند یک گاوصندوق خانگی را در دسته امن ترین گاوصندوق خانگی قرار دهد. در انتخاب گاوصندوق خانگی دقت کنید که صرفا به اصطلاحات امنیتی اکتفا نکنید، گاوصندوق امن خانگی باید حتما توسط استاندارد های معتبری تایید شده باشد. حتی شاید جالب باشد بدانید که امن ترین گاوصندوق های خانگی عموما توسط یک استاندارد ضدسرقت مشخص می شوند و از فیلتر های مختلف باید عبور کنند. به عنوان یک مثال ، گاوصندوق دارای استاندارد UL-TL 30*6 یک تست امنیت گاوصندوق درجه بالا است که هر گاوصندوقی بتواند از این تست عبور کند به عنوان امن ترین گاوصندوق محسوب می شود. این استاندارد ، یک استاندارد جهانی است که در سراسر دنیا پذیرفته شده و هرجای دنیا می توانید به راحتی با اکتفا به این مورد ، یک گاوصندوق فوق امن خانگی بخرید. 

امن ترین گاوصندوق خانگی ، فاکتور هایی که مشخص می کنند گاوصندوق شما امن هستند . 

✔️ اصطلاح ضد سرقت برای یک گاوصندوق، عنوان معقولی نیست، زیرا در یک محصول امنیتی، طراحی سیستم ضد سرقت امری طبیعی است و اگر محصولی فاقد این ویژگی باشد ۱۰۰% گاوصندوق مناسبی برای شما نیست. اگر گاوصندوق شما دارای EURO GRADE 1 است می توانید اعتماد کنید که محصول شما به لحاظ امنیتی در سطح خوبی قرار گرفته است. یا همان طور که در بالا تیز اشاره کردیم استاندارد UL_TL نیز جزء استاندارد های امنیت آمریکا است و در سطح جهانی می توان با اتکا بر آن یک گاوصندوق امن خرید. 

✔️ در خرید یک گاوصندوق امن داشتن استانداردی مانند UL، SP یا KSG می تواند به شما اعتماد بدهد که گاوصندوق در چه دما و به چه مدت نسوز است.در واقع گاوصندوق امن حتما باید نسوز باشد .علاوه بر این باید دقت شود که آیا برای دارایی های شما نسوز است یا خیر؟ شما حتی اگر امن ترین گاوصندوق موجود در بازار جهانی را هم بخرید اگر برای دارایی های مد نظر شما نسوز نشده باشد نمی تواند گاوصندوق امنی باشد چراکه مناسب شما نیست

دوربین مداربسته و دزدگیر به عنوان سیستم های حفاظتی در امنیت منزل 

ب ) نصب دوربین مدار بسته

قبل از هر چیزی باید بدانید دوربین مدار بسته یک سیستم حفاظتی منفعل است، یعنی به عنوان یک ابزار برخورد یا دزدگیر در تامین امنیت خانه نمی توانید از آن استفاده کنید. در واقع دوربین مدار بسته قبل و بعد از وقوع جرم، به عنوان پیشگیری یا ثبت تصاویر به شما کمک می کند. اگر شما به دنبال یک ابزار متوقف کننده هستید بهتر است به دنبال یک سیستم دزدگیر ضد سرقت باشید.  دوربین های دام یا تحت آی پی با رزولوشن ۲ تا ۳ مگاپیکسل و دارای IR LED می تواند برای یک ساختمان با متراژ متوسط ۸۰ متری مناسب باشد.

ج) نصب دزدگیر ضد سرقت

دزدگیر ضد سرقت در اماکن، علاوه بر اینکه یک عامل پیشگیری کننده از سرقت محسوب می شود به عنوان یک سیستم متوقف کننده نیز کاربرد دارد. طبق آمار و ارقام منازلی که دارای دزدگیر هستند کمتر مورد سرقت قرار می گیرند و امنیت منزل شما بیشتر است.

عملکرد دزدگیر ضدسرقت

دزدگیر ضد سرقت دارای ۴ بخش اصلی است. بخش اول و مهم ترین آن؛ سنسور مادون قرمز حساس به حرکت است. هرگونه حرکتی که توسط سنسور تشخیص داده شود، سیستم فعال شده و بخش دوم  و سوم که به ترتیب آژیر خطر و تلفن کننده است فعال می شود.

بخش نهایی باطری بک آپ است. در بسیاری از موارد سارقان برای غیر فعال کردن هرگونه سیستم الکترونیکی، برق مرکزی ساختمان را قطع می کنند. تحت این شرایط دزدگیر از باطری بک آپ به عنوان منبع تغذیه استفاده می کند. 

میانگین هزینه نصب دزدگیر ضد سرقت : ۱ الی ۱۰ میلیون

د ) اجرای سیستم هوشمند منازل

BMS  ) Building Management System ) یا سیستم مدیریت ساختمان، یک تکنولوژی کاربردی  در اماکن است که می توانید در هر شرایط و موقعیت مکانی که هستید شرایط را در منزل خود مدیریت کنید و یک سیستم حرفه ای برای امنیت منزل تان داشته باشید.

کاربرد های سیستم هوشمند در امنیت منزل

✔️ تنظیم سیستم روشنایی : شما در هر زمان و موقعیت مکانی که باشید با تعیین برنامه زمانی پیش فرض، از طریق موبایل یا لپ تاپ خود می توانید سیستم های روشنایی را روشن یا خاموش کنید. این کار به نوعی تداعی کننده حضور شما در منزل است و کسی متوجه عدم حضور شما نمی شود.

✔️ مدیریت وضعیت قفل های منزل : با هوشمند سازی ساختمان، می توانید وضعیت تمامی قفل درب های منزل خود را بررسی کنید و در صورت نیاز آن ها را برای افراد خاصی که مورد اعتماد شما هستند باز کنید. با این کار دیگر نیازی به دادن کلید منزل به دیگران ندارید.

✔️ مدیریت سیستم های الکترونیکی و صوتی تصویری : شما به کمک سیستم هوشمند منازل می توانید طبق برنامه زمانی مشخص، تمامی لوازم الکترونیکی منزل را مدیریت کنید. به عنوان مثال در زمان سفر، در تایم مشخصی تلویزیون یا رادیو را روشن و خاموش کنید تا کسی متوجه عدم حضور شما در منزل نباشد.

✔️ یک سیستم هوشمند امکان مدیریت کل فضای منزل، از آماده شدن آب گرم برای حمام، بعد از خستگی فعالیت روزانه تا تغییر وضعیت پرده ها، قفل و ترموستات ها را برای شما فراهم می کند. 

میانگین هزینه اجرای یک سیستم هوشمند بسته به نوع پکیج انتخابی برای یک ساختمان با متراژ متوسط بین ۲ تا ۲۰ میلیون است. 

این موارد که تا به اینجا عنوان شد به عنوان مواردی اساسی در تامین امنیت خانه در مسافرت بود اما رعایت یک سری نکات عمومی در زمان نبود شما در خانه در هر موقعیتی لازم است و در صورت سهل انگاری در هر کدام از آن ها ممکن است این سیستم های حفاظتی کمکی به شما نکنند.

کلام آخر 

در این مقاله به ۴ روش کاربردی که می تواند امنیت منزل شما را تامین کند اشاره کردیم. اما اینکه کدام مورد را انتخاب و اجرا کنید به عوامل زیادی از جمله، ارزش دارایی های شما، بودجه ای که برای این موضوع در نظر گرفته اید، امنیت منطقه ای که در آن ساکن هستید و حتی متراژ منزل شما بستگی دارد. اما در حالت کلی قبل از هر برنامه ریزی برای سفرتان فکری برای تامین امنیت خانه خود داشته باشید. بسته به شرایطی که وجود دارد بهترین نوع امنبت را برای منزلتان انتخاب کنبد.  

4 پاسخ
    1. مهدیه ابراهیمی

      گاوصندوق یک وسیله امنیتی‌ست که می‌تواند تا مدتی محدود و در شرایطی خاص، امنیت گاوصندوق شما را تضمین نماید. به طور مثال اگر منزل شما ویلایی بوده و فاصله خانه شما تا سایر همسایگان بسیار زیاد باشد، سیستم دزدگیر شاید خیلی کاربردی نباشد. بنابر این شما با توجه به شرایط منزل خودتان بهتر است نوع گاوصندوقتان را با کمک مشاوران اسپیتامن بررسی نمایید. برای تماس با مشاوران ما می‌توانید با شماه تلفن ۸۶۰۷۲۹۰۰-۰۲۱ تماس حاصل نمایید.

  1. خنیاگر

    واقعا وقتی با جسد باز شده گاو صندوقم روبرو شدم فهمیدم یا نباید گاوصندوق می خریدم یا یه مدل خوب بخرم. گاو صندوق الکی فایده ندراه

    1. مهدیه ابراهیمی

      با تشکر از اینکه دیدگاه خود را با ما در میان گذاشتید. به‌خاطر تجربه بدی که داشته‌اید متأسفیم. ولی فرمایش شما کاملا صحیح است. وقتی صحبت ازامنیت منزل می‌شود؛ بهتر است به محصولی اعتماد کنیم که یک امنیت تمام‌عیار در اختیار ما قرار دهد.

یک دیدگاه بگذارید

به راهنمایی نیاز دارید؟ در واتس‌اپ پیام ارسال کنید
Call Now Buttonهمین حالا تماس بگیرید. preloader