دفتر مرکزی
دفتر مرکزی
شهرستان‌ها
+98 21 -91302266 تهران - خیابان مطهری-تقاطع سهروردی-به سمت بهشتی پلاک289 شنبه - پنجشنبه: 9:00 الی 17:00
+98 21 86071623 برای اطلاع از سایر نمایندگی ها با شماره مقابل تماس بگیرید شنبه - پنجشنبه: 9:00 الی 17:00
گواهی‌نامه معتبر
ISO 9001:2008
برترین برندها
رتبه 1 در کره
نماینده انحصاری
در ایران
مشاهده قیمت ها

گاوصندوق نسوز، معرفی و دسته بندی محصولات

گاوصندوق نسوز | جستجو و مقایسه انواع گاوصندوق نسوز خانگی و اداری در میان محصولات معتبر در بازار | چه گاوصندوق نسوزی برای من مناسب است ؟

گاوصندوق نسوز یک دسته جداگانه در این صنعت هستند که بسته به نحوه کاربرد می‌تواند در رده محصولات خانگی، دکوراتیو یا اداری/تجاری قرار گیرد. هنگام انتخاب محصول، ضد سرقت بودن عموما اولین ویژگی است که به ذهن مخاطبان خطور می‌کند و اغلب از ویژگی نسوز بودن محصول غافل می شوند. گاوصندوق نسوز بسته به جنس اقلامی که قرار است داخل آن نگهداری شود و حتی موقعیت قرار گرفتن محصول دسته بندیهای متفاوتی دارند. یک گاوصندوق نسوز باید در دمای بالای 900 درجه حداقل به مدت 1 ساعت مقاوم باشد. برخی از گاوصندوق های نسوز بخصوص مدل هایی که در شرکت ها و سازمان ها کاربرد دارند می توانند تا 3 ساعت در آتش سوزی های بزرگ مقاوم و امن باشند. 

بنابر گزارش خبرگزاری مهر بین سالهای 1384 تا 1394 آمار تعداد آتش سوزی در شهر تهران تا حدود سه برابر افزایش داشته است. بطوریکه در سال 1393، 21 هزار و 583 آتش سوزی مورد در تهران رخ داده است؛ یعنی به طور متوسط، روزانه 55 مورد آتش سوزی. بنابراین ریسک از دست دادن مدارکتان در اثر حریق، اگر بیشتر نباشد چندان هم کمتر از خطر ربوده شدنشان در سرقت نیست.

اما متاسفانه اغلب افراد در انتخاب و تصمیم گیری درباره گاوصندوق بیشتر به ویژگی های امنیتی آن در برابر سرقت توجه می کنند. یک گاوصندوق مطابق با استاندارد های بین المللی علاوه بر ویژگی های امنیتی مانند ضد دیلم، ضد دریل بودن و … باید در شرایط محیطی غیرقابل پیش بینی مانند بلایی طبیعی و آتش سوزی ها نیز مقاوم باشند که این موضوع در برخی موارد و شرایط مهم تر است و حساسیت بیشتری باید برای آن خرج کنید. 

مقاومت محصول در آتش سوزی از آن ویژگی‌هایی است که حتما می‌بایست هنگام خرید گاوصندوق به آن دقت کنید. خصوصا و بویژه اگر شرکت شما در شهرک‌های صنعتی یا دیگر محل‌هایی که احتمال آتش سوزی در حوالی آن زیاد است واقع شده یا خانه  و دفترکارتان در قسمت‌های پرتراکم شهر قرار داشته باشد در خرید گاوصندوق باید به ویژگی هایی مانند مقاومت در شرایط آتش سوزی های بزرگ باید حساسیت بیشتری به خرج داد . این یک حقیقت تلخ است ولی:

آتش سوزی در پلاسکو به ذهن هیچکدام از ما حتی خطور هم نمی کرد. آمارها نشان می‌دهند که در آمریکا سالانه 352 هزار خانه دچار آتش سوزی می‌شوند یعنی به طور متوسط روزانه 1000 خانه.

گاوصندوق خارجی خوب نسوز

اگر جزو کسانی هستید که به دنبال خرید گاوصندوق خارجی خوب نسوز برای محافظت از اموال ارزشمند خود در گاوصندوق هستید، حتما با این سوال روبرو شده اید که کدام برند خارجی در ایران قابل خریداری است. باید بگوییم بهترین صندوق نسوز که هم در دنیا و هم در ایران، از استانداردهای لازم و کیفیت بالا برخوردار است، دو برند ایگل و لوسل هستند و هر دو تولید کشور کره جنوبی می باشند.

اگر به فروشگاه آنلاین شرکت اسپیتامن، سر بزنید می توانید انواع مدل های گاوصندوق خارجی خوب با برند ایگل و لوسل را مشاهده و مقایسه کنید. با بررسی مشخصات فنی و قیمت می توانید تنها با چند کلیک، خرید گاوصندوق کره ای نسوز را انجام دهید و در محل تحویل بگیرید.

کاربرد صندوق نسوز چیست؟

  • نگهداری اطلاعات بیمه نامه، دفترچه های بانکی، دسته چک و …
  • مدارک شناسایی نظیر پاسپورت، گذرنامه
  • اطلاعات و اسناد ارزشمند مالی اعتباری و …
  • پول نقد و دارایی هایی با ارزش نقدی
  • هارد دیسک اکسترنال، لپ تاپ، فلش مموری و سایر لوازم دیجیتالی ارزشمند
  • و…

امیدواریم هیچ وقت به این نیاز پیدا نکنید که مقاومت گاوصندوق نسوز در برابر آتش سوزی محک زده شود؛ اما اگر به هر دلیل به بک گاوصندوق نسوز فکر می‌کنید، بد نیست موارد زیر را در نظر داشته باشید.

هنگام خرید گاوصندوق نسوز به چه مواردی باید دقت کرد؟

      گاوصندوق شما می‌بایست حتما در فهرست UL قرار داشته باشد. پیش از خرید از این موضوع اطمینان حاصل کنید. قرار داشتن یک گاوصندوق در لیست UL به این معناست که محصول گواهی نامه گاوصندوق نسوز را دریافت کرده و از پس آزمون‌های لازم برای اثبات ضدحریق بودن به خوبی برآمده است. این مقاله مرتبط را بخوانید: فهرست UL چیست و چه کاربردی دارد؟

      مدارک کاغذی در دمای بالاتر از 350 درجه فارنهایت از بین میروند، بنابراین دمای داخلی گاوصندوق برای حفاظت از این اسناد می‌بایست کمتر از 350 درجه باشد (گاوصندوق کلاس 350). یعنی اگر دمای بیرونی گاوصندوق، هنگام آتش سوزی تا 2000 درجه فارنهایت (یا حدود 1100 درجه سلیوس) هم افزایش پیدا کند، دمای داخلی کمتر از 350 درجه باقی خواهند ماند.

    ✔  برای اینکه خیالتان از امنیت مدارک غیر کاغذی (فلش و سی دی و …) راحت باشد باید گاوصندوقی با آستانه دمای داخلی پایین‌تری انتخاب کنید(کلاس 150). به عبارت دیگر، مدارک مغناطیسی در برابر گرما و حرارت آسیب‌پذیر‌تر از مدارک کاغذی هستند.

 

قیمت گاوصندوق

نحوه عملکرد گاو صندوق نسوز

نحوه عملکرد گاوصندوق نسوز، به گونه ای است که محوطه داخلی گاوصندوق را در مدت معین و در برابر حرارت مشخص، ایمن نگه می دارد؛ به این ترتیب که در آتش سوزی و حوادث، دمای داخلی گاوصندوق با کمک آزاد کردن رطوبت، پایین باقی مانده و از محتویات داخل آن محافظت می شود.

  • صندوق نسوز، بدنه ای از جنس فولاد دارد که غیر قابل احتراق و مقاوم در برابر آتش است. بدنه گاوصندوق نسوز، از فولاد دوجداره ساخته شده و حفره میانی آن با ماده ای از جنس کامپوزیت مخصوص در برابر آتش، مقاوم شده است.
  • نوع جنس کامپوزیت به کار رفته در گاوصندوق نسوز، در میزان مقاومت آن در برابر آتش و حرارت، موثر است. کامپوزیت موجود در بدنه صندوق نسوز، حاوی یک هیدرات نظیر آلوم و یا گچ است. این مواد هنگام گرم شدن، بخار آب را آزاد می کنند و بخشی از این بخار آب به فضای داخلی گاوصندوق هدایت می شود تا دمای داخل صندوق نسوز را در برابر آتش متعادل کند.
  • علاوه براین ماده ای به نام Insulite نیز توسط شرکت Schwab در تولید گاوصندوق های نسوز به کار می رود. این ماده برای کنترل فشار رطوبت و بخار آب، از دریچه ها یا سوراخ های خارجی که در بخش های مختلف صندوق نسوز قرار دارد، به کار می رود و به این ترتیب، مقدار از بخار آب، در آتش آزاد می شود.
  • حداکثر مقاومت گاوصندوق نسوز در برابر آتش به مدت 20 دقیقه است، اگر صندوق نسوز، بیشتر از این مدت در مجاورت حرارت آتش قرار بگیرد، ممکن است به دارایی های موجود در محوطه داخلی گاوصندوق آسیب برسد. 

 انواع گاوصندوق نسوز

انواع گاوصندوق نسوز، از نظر میزان مقاومت در برابر آتش و حرارت، ضد سرقت بودن، نوع قفل، ابعاد و … با هم متفاوت هستند. بنابراین هنگام انتخاب گاوصندوق نسوز، لازم است دقیقا بدانیم که هدف از خرید گاوصندوق نسوز چیست و قصد نگهداری از چه دارایی ها را داریم.

به طور مثال، باید مقاومت گاوصندوق نسوز که برای نگهداری از لوازم دیجیتالی به کار می رود، در برابر دما بیشتر از گاوصندوقی باشد که برای نگهداری اموال کاغذی به کار می رود. گاوصندوق ها از نظر نگهداری نوع لوازم که در محفظه آن ها نگهداری می شود، به دسته های زیر تقسیم می شوند:

  1. گاوصندوق نسوز برای نگهداری کاغذ (مدارک شناسایی نظیر پاسپورت، شناسنامه، گواهی نامه، بیمه نامه، اسناد قانونی، پول نقد و…).
  2. گاوصندوق نسوز برای نگهداری از رسانه های دیجیتال نظیر کارت های حافظه/USB، DVD، CD، دوربین های دیجیتال، تبلت، لپ تاپ، آی پاد، هارد خارجی یا همان اکسترنال و…)
  3. رسانه های مغناطیسی نظیر انواع دیسکت، کارت های هوشمند و …

سطح مقاومت دما و تجزیه پذیری انواع داده ها:

  • کاغذ: 177C/350F
  • رسانه های دیجیتال: 120C/248F
  • فیلم: 66C/150F
  • اطلاعات: 52C/125F

توجه داشته باشید که رسانه های الکترومغناطیسی حتما باید از تداخل الکترومغناطیسی که توسط آتش ایجاد می شود، محافظت شود. به این دلیل که تداخل الکترومغناطیسی می تواند اطلاعات ذخیره شده روی این نوع رسانه را از بین ببرد.

 مقاومت صندوق نسوز در برابر آتش

مقاوم از نظر زمانی: بیشترین مدت زمان مقاومت صندوق نسوز در برابر آتش، حداکثر 30 دقیقه است. اگر گاوصندوق نسوز، بیشتر از این مدت در معرض حرارت و آتش قرار بگیرد، دمای محوطه داخل آن نیز تغییر میکند و ممکن است دارایی های موجود در آن آسیب دیده یا از بین بروند. 

مقاومت از نظر دمایی: هنگامی که گاوصندوق در معرض آتش سوزی و شعله های آتش قرار می گیرد، دما حدود 450 درجه سانتی گراد تا 842 درجه فارنهایت، افزایش پیدا می کند، البته این میزان دما در آتش سوزی های مختلف می تواند افزایش یا کاهش داشته باشد. این دما بعد از تمام شدن مدت زمان مقاومت گاوصندوق می تواند محتویات داخلی آن را از بین ببرد. 

لازم به ذکر است که سیستم گاوصندوق نسوز به گونه ای عمل می کند که در زمان آتش سوزی رطوبت موجود در بدنه را به محوطه داخلی گاوصندوق هدایت می کند به این ترتیب هوای داخل گاوصندوق برای جلوگیری از سوختن محتویات، مرطوب می شود. اگر دارایی های شما به رطوبت حساس هستند قرار گرفتن گاوصندوق در معرض آتش سوزی می تواند موجب از بین رفتن محتویات داخلی بر اثر افزایش رطوبت شود. 

بنابراین هنگام خرید گاوصندوق به این نکات توجه داشته باشید، میتوانید برای مشاوره خرید گاوصندوق با کارشناسان اسپیتامن تماس بگیرید. 

 قیمت گاوصندوق نسوز

قیمت گاوصندوق نسوز، در مقایسه با قیمت گاوصندوق معمولی بالاتر است؛ زیرا لازم است جنس بدنه، عایق داخلی بدنه و قفل در برابر حرارت و آتش مقاومت بیشتری داشته باشند. 

ضریب امنیت و درجه مقاومت هر گاوصندوق نسوز متفاوت می باشد، این تفاوت در مشخصات فنی هر گاوصندوق درج می شود. شرکت اسپیتامن، قیمت گاوصندوق خارجی ایگل و لوسل را با مناسب ترین قیمت موجود در بازار عرضه می کند. 

اگر به دنبال گاوصندوق ایرانی هستید، گاوصندوق نسوز کاوه انتخاب خوبی به نظر می رسد، اما اگر به دنبال برندهای معتبر خارجی با قفل و بدنه فوق امنیتی با ضریب بالای محافظت در برابر آتش هستید، برند ایگل و لوسل ساخت کره جنوبی از مطرح ترین برندها در دنیا محسوب می شود. 

گاوصندوق قیمت ثابت ندارد و تعیین قیمت هر مدل، بستگی به ویژگی ها و مزیت های هر مدل دارد. پیشنهاد می کنیم برای مقایسه و بررسی مشخصات فنی انواع گاوصندوق های نسوز، به فروشگاه آنلاین اسپیدامن مراجعه کنید.

 

مقایسه و خرید گاوصندوق نسوز خارجی 

تا به اینجا در مورد نحوه عملکرد و ویژگی های گاوصندوق نسوز شرح دادیم، خرید گاوصندوق نسوز با ضمانت و گارانتی، بعد از خرید خیالتان را بابت خدمات بعد از فروش راحت خواهد کرد. بنابراین پیشنهاد می کنیم حتما گاوصندوق نسوز را با برند معتبر و از نمایندگی های رسمی خریداری کنید. 

اگر به دنبال گاوصندوق نسوز دیجیتال کره ای هستید می توانید برند لوسل و ایگل را انتخاب کنید. گاوصندوق کره ای با این دو برند معتبر، در سراسر دنیا شناخته شده اند و از نظر کیفیت در راس تولیدات گاوصندوق در عرصه بین المللی به شمار می روند. 

در فروشگاه آنلاین اسپیتامن، فروش گاوصندوق با انواع مدل های برندهای معتبر دنیا انجام می شود. برای مقایسه و خرید گاوصندوق نسوز خارجی کافیست به فروشگاه آنلاین اسپیتامن مراجعه کنید و با استفاده از فیلترهای پیشرفته جستجو بهترین گاوصندوق نسوز را با قیمت مناسب سفارش دهید. از برندهای معتبر گاوصندوق نسوز خارجی در این فروشگاه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • صندوق نسوز ایگل
  • صندوق نسوز لوسل

امیدواریم اطلاعات ذکر شده در این مطلب، راهنمای خوبی برای شما جهت انتخاب بهترین گاوصندوق باشد تا بتوانید برای خرید بهترین گاوصندوق نسوز با آگاهی اقدام کنید. 

گاوصندوق های نسوز در انواع گاوصندوق نسوز خانگی و گاوصندوق نسوز اداری تولید می شود، اگر برای انتخاب گاوصندوق مناسب، نیاز به کسب راهنمایی دارید، می توانید با تیم پشتیبانی اسپیتامن تماس بگیرید:

به راهنمایی و کمک نیاز دارید؟ اگر هنوز محصول موردنظرتان را انتخاب نکرده اید، یا برای خرید گاوصندوق نسوز تصمیم نگرفته‌اید می‌توانید از خدمات مشاوره رایگان کارشناسان اسپیتامن استفاده کنید.

مدل‌های گاوصندوق نسوز

پیش از انتخاب مدل و خرید گاوصندوق نسوز می‌بایست به مواردی مانند فضایی که برای قرار دادن گاوصندوق در اختیار دارید یا نوع و جنس مدارکی که می‌خواهید در آن نگهداری کنید دقت کنید. شاید برایتان جالب باشد بدانید که گاوصندوق‌های نسوز خوب، غالبا ویژگی ضد آب قوی‌ای نیز دارند. بنابراین محصولات مختلف بنابر ویژگی‌ها و نقاط قوت متفاوتی که دارند، کاربردهای متفاوتی نیز خواهند داشت. بر این اساس گاوصندوق‌های نسوز را بر حسب محل کاربردشان در زیر برایتان فهرست کرده‌ایم.

گاوصندوق نسوز اداری

کسب و کار در امنیت

گاوصندوق‌های اداری نسوز اسپیتامن برای نگه داری مدارکی مانند دیسک‌های مغناطیسی، فلش درایوها و هارد دیسک‌ها بسیار مناسب هستند. این گاوصندوق‌ها با قفل‌های فوق امنیتی، برای دفاتر کار و استفاده در آفیس‌ها بسیار مناسب هستند.

گاوصندوق نسوز خانگی

اطمینان خاطر در خانه

این گاوصندوق‌ها ضمن رعایت تمام استانداردهای ضد سرقت بگونه‌ای طراحی شده اند که برای قرارگرفتن در محیط‌های کوچک‌تر و خانگی مناسب باشند. همچنین گاوصندوق‌های نسوز خانگی عموما از لحاظ طراحی ظرافت بیشتری دارند.

محصولات ویژه و پرطرفدار

به راهنمایی نیاز دارید؟ در واتس‌اپ پیام ارسال کنید
Call Now Buttonهمین حالا تماس بگیرید. preloader