دفتر مرکزی
دفتر مرکزی
شهرستان‌ها
+98 21 -91302266 تهران - خیابان مطهری-تقاطع سهروردی-به سمت بهشتی پلاک289 شنبه - پنجشنبه: 9:00 الی 17:00
+98 21 86071623 برای اطلاع از سایر نمایندگی ها با شماره مقابل تماس بگیرید شنبه - پنجشنبه: 9:00 الی 17:00
گواهی‌نامه معتبر
ISO 9001:2008
برترین برندها
رتبه 1 در کره
نماینده انحصاری
در ایران
مشاهده قیمت ها

فاکتور های یک گاوصندوق امن

در اینکه گاوصندوق به عنوان یک ابزار قدرتمند در مبارزه برای حفظ امنیت دارایی ها و اسناد شناخته شده شکی نیست اما تا زمانی که یک محصول فاکتورهای گاوصندوق امن در آن لحاظ نشده باشد به هیچ عنوان مناسب محافظت نخواهد بود. هزینه کردن برای ایجاد یک ایمنی خوب به معنای یک سرمایه گذاری دو سر سود است. شما برای یک گاوصندوق مناسب و امن هزینه می کنید و به دنبال آن یک عمر دارایی های خودتان را در برابر سرقت یا هرگونه بلایای طبیعی بیمه خواهید کرد . اما لازمه تمامی این ها آگاهی است. آگاهی از دغدغه هایتان، توقعتان از محصول و از همه مهم تر آگاهی از معیار های یک گاوصندوق امن.

اما فاکتورهای گاوصندوق امن چیست ؟

زبانه ها : اولین فاکتور گاوصندوق امن که حتما باید تمام جوانب آن را سنجیده شود، نوع, جنس، تعداد و قطر زبانه های گاوصندوق است. گاوصندوق ها دارای دو دسته زبانه هستند،  زبانه های ثابت و متحرک. زبانه های ثابت خود شامل زبانه های سراسری و مقطعی می شوند. هرچه تعداد و قطر زبانه ها بیشتر ب اشد قطعا بهتر است. در زبانه های ثابت زبانه های سراسری امنیت فوق العاده ای دارند بخصوص اگر جنس آن ها از فولاد باشد.

لولا ها : دومین فاکتور گاوصندوق امن لولاها و طراحی آن هاست. لولاهای فولادی که به صورت پنهان طراحی شده اند، دارای امنیت بالاتری هستند چراکه امکان آسیب رساندن به آن ها کمتر است.

جنس، ضخامت بدنه و مواد بین دو جداره : جنس و ضخامت بدنه و مواد عایق بین دو جداره جزء اساسی در تامین امنیت گاوصندوق است. هرچه درصد فولاد آلیاژ به کار رفته و ضخامت بدنه گاوصندوق بیشتر باشد قطعا مقاوم تر است. اما درباره عایق بین دو جداره باید بدانید این عایق در مقاومت محصول در برابر آتش سوزی، دریل و آسیب های مکانیکی بسیار موثر است. در بسیاری از محصولات بین دو جداره توسط سیمان پر می شود که اصلا گزینه مناسبی نخواهد بود.

طراحی قالب درب : قالب درب گاوصندوق های ضد سرقت به صورت پلکانی طراحی می شود تا محصول در برابر دیلم مقاوم شود.

انتخاب قفل مناسب، جزء جدانشدنی از فاکتورهای گاوصندوق امن

قفل گاوصندوق : در گاوصندوق ها دو دسته قفل کاربرد دارد. قفل های مکانیکی و قفل های دیجیتال. یک نوع دیگر قفل های ترکیبی هستند که عموما زیر دسته قفل های دیجیتال محسوب می شوند.

انتخاب نوع قفل محصول بسته به قابلیت اطمینان، سهولت و تناوب دسترسی تعیین می شود. گاوصندوق های دارای قفل الکترونیکی دسترسی راحت تری دارند و به سرعت توسط کاربر باز می شوند اما قفل های مکانیکی نیز خالی از مزایا نیستند. عملکرد قفل های مکانیکی در محیط های صنعتی و مناطقی که دارای آب و هوای شرجی هستند بهتر است . علاوه بر این  قفل های مکانیکی در زمانآتش سوزی مقاوم تر هستند.

قفل های دیجیتال سرعت بالاتری در باز شدن دارند و عموما عملکرد آن ها راحت تر از قفل های مکانیکی است. در قفل های دیجیتال به شما امکان ثبت چند رمز از جمله رمز های عددی یا بایومتریک توسط چند کاربر داده می شود. ممکن است امکانات و ویژگی های یک قفل دیجیتال برای شما هیجان انگیز باشد اما توجه داشته باشید که اگر قفل مناسبی انتخاب نکنید همین قفل می تواند راه نفوذی برای محصول شما باشد.

مطمئن شوید قفل گاوصندوق از یک برند معتبر است. شاید وقتی صحبت از برند می شود، شاید این تفکر را داشته باشید که صرفا هزینه اضافی بابت یک برند پرداخت می کنید، اشتباه نکنید!!! اینجا صحبت از یک جزء اصلی محصول امنیتی است. قفل های الکترونیکی هرچقدر می توانند یک ویژگی مثبت برای گاوصندوق شما باشند همان قدر ممکن است یک نقطه ضعف بزرگ و یک راه نفوذ به محصول شما باشد. واقعیت این است که تشخیص ضد هک و ضد شوک بودن یک قفل دیجیتال کاره هر کسی نیست و یک متخصص الکترونیک، آن هم با بررسی نقشه برد ها می تواند نظر بدهد. انتخاب یک برند معتبر و استاندارد می تواند به شما در این زمینه اطمینان بدهد تا نگرانی از این بابت نداشته  باشید و یک گاوصندوق امن از این جهت انتخاب کنید. 

امکانات جانبی گاوصندوق از جمله سیستم گلس لاک و یا آژیر خطر در حفظ ایمنی گاوصندوق موثر است. آژیر خطر عموما در اکثر گاوصندوق ها دیده می شود. بیشتر به این توجه کنید که سنسور های آژیر از چه نوعی هستند یا توان صوتی آن چقدر است. بهتر است فروشنده بخواهید یکبار آژیر را برای شما تست کند. اما سیستم جالب گلس لاک که در کمتر گاوصندوقی آن را خواهید دید اما وجود آن  در گاوصندوق را شاید بتوان به قولی یک پرتاب ۲۰ امتیازی محسوب کرد. گلس لاک در واقع یک شیشه است که پشت سیستم قفل و زبانه ها قرار گرفته و در صورتی که بخواهید به هر کدام از این ها دسترسی داشته باشید باید در ابتدا از این شیشه عبور کنید. شکستن این شیشه به منزله فعال شدن زبانه ها تا حداکثر حالت خود و پلمپ شدن درب گاوصندوق است. گاوصندوق های لوسل  همه به این سیستم مجهز شده اند.

 نصب گاوصندوق : اگر گاوصندوق شما به صورت اصولی سنگین است، یعنی از سیمان برای سنگین شدن آن استفاده نشده که عالی است اما اگر به اندازه کافی سنگین نیست حتما به موضوع نصب آن توجه داشته باشید. 

تا اینجا تمام فاکتورهای گاوصندوق امن در برابر سرقت بررسی شدند اما مقاومت گاوصندوق در برابر آتش سوزی و یا بلایای طبیعی چطور تایید می شود؟ 

درباره مقاومت گاوصندوق در برابر حریق مفصلا در مقاله استاندارد ul صحبت شده که پیشنهاد می کنم حتما آن را مطالعه کنید. شما باید بدانید قصد نگهداری چه اقلامی در گاوصندوق را دارید و چه استانداردی برای شما مناسب خواهد بود. عموما وقتی گاوصندوق ها دارای استاندارد حریق و ضد سرقت می شوند به خودی خود در برابر ضربه و سقوط آوار نیز مقاوم شده اند. در تست های ul، یک عنوانی تحت impact rate وجود دارد بدین معنی که گاوصندوق در دمای کوره به مدت مشخص قرار خواهد گرفت و در نهایت حجم مشخصی از آوار روی گاوصندوق قرار می گیرد تا مقاومت آن در برابر سقوط آوار در حین آتش سوزی سنجیده شود.

تمام این ها جزء فاکتور های گاوصندوق امن و مطمئن محسوب می شود که اگز از سیستم گلس لاک چشم پوشی کنیم، تقریبا سایر موارد لازمه اساسی یک گاوصندوق است و غیرقابل اجتناب است چراکه امنیت محصول که وظیفه اصلی آن است زیر سوال خواهد رفت. 

یک دیدگاه بگذارید

به راهنمایی نیاز دارید؟ در واتس‌اپ پیام ارسال کنید
Call Now Buttonهمین حالا تماس بگیرید.