دفتر مرکزی
دفتر مرکزی
شهرستان‌ها
+98 21 -91302266 تهران - خیابان مطهری-تقاطع سهروردی-به سمت بهشتی پلاک289 شنبه - پنجشنبه: 9:00 الی 17:00
+98 21 86071623 برای اطلاع از سایر نمایندگی ها با شماره مقابل تماس بگیرید شنبه - پنجشنبه: 9:00 الی 17:00
گواهی‌نامه معتبر
ISO 9001:2008
برترین برندها
رتبه 1 در کره
نماینده انحصاری
در ایران
مشاهده قیمت ها

خطر بیخ گوش بازار تبریز

بازار بزرگ تبریز، یکی از با ارزش ترین میراث فرهنگی ایران و بزرگ ترین بازار سرپوشیده دنیا دو بار طعمه حریق. بازار تبریز به عنوان یک میراث با ارزش ثبت شده در یونسکو که همیشه برای گردشگران و توریست ها فرش قرمز پهن می کند دو بار با وسعت زیاد در آتش سوخت به نوعی که در آتش سوزی اخیر 120 حجره کامل از بین رفتند و خسارت های زیادی به بازاریان و این بنای قدیمی وارد شد. طرح بازسازی بازار تبریز کماکان ادامه دارد و حدود 3 میلیارد برآورد هزینه شده است.  

تا زمانی که سیم کشی های غیراصولی و استفاده از والور های نفتی در فصل سرما ادامه دارد خطر بیخ گوش بازار بزرگ تبریز است. بازار تبریز قبل از هر چیز نیازمند اجرای اصول اولیه ایمنی و طرح های ایمن سازی مانند بازسازی سیم کشی ها و استفاده از شیرهای خودکار آتش نشانی ( هیدرانت ) است. شیرهای هیدرانت یکی از لوازم ضروری برای اطفاء حریق در محوطه های باز و خیابانی است. در صورتیکه در خیابان ها و محوطه های عمومی در کشور ما کمتر دیده می شود. شیرهای هیدرانت روی زمین و به حلقه آبرسانی مرکزی متصل می شود و آب تحت فشار پشت شیر خروجی قرار می گیرد.

حجره داران برای ایمنی دارایی هایشان چه فکری دارند؟

✅ در هر دو آتش سوزی بازار تبریز خسارت های زیادی به حجره داران وارد شد و در بسیاری از حجره ها تقریبا چیزی جز خاکستر دیده نمی شد. اجناس مغازه ها، نقدینگی ها، اسناد و مدارک، همه و  همه در آتش سوخته بودند. در امنیت حجره ها در بازار همیشه دو موضوع متفاوت مطرح می شود. یکی تامین امنیت اجناس داخل مغازه و دیگری امنیت نقدینگی ها و اسناد و فاکتور های مهم. هر کدام از این موارد راهکارهای منحصر به خودش را دارد که در شرایط غیرمنتظره می تواند از خسارت های ناشی از آن حادثه کمتر کند.

✅ گاوصندوق فقط برای جلوگیری از سرقت و سوء استفاده نیست. اگر گاوصندوقی که انتخاب می کنید یک محصول استاندارد باشد، دیگر نگرانی از بابت اقلام داخل آن در شرایط آتش سوزی وجود ندارد. از فاکتورهای اساسی در امنیت گاوصندوق می توان به نسوز و ضدسرقت بودن اشاره کرد. در هیچ گاوصندوقی قرار نیست یکی از این ویژگی ها را به دیگری بخشید و ازآن چشم پوشی کرد. چراکه در این صورت ماهیت گاوصندوق و امنیت آن  زیرسوال می رود. نسوز بودن یک جزء جدانشدنی است. در گاوصندوق نسوز ، صرفا اصطلاح نسوز بودن برای آن ها کافی نیست. بلکه گاوصندوقی نسوز است که توسط استاندارد های معتبر تایید شده باشد و تمام جزئیات نسوز بودن آن در مشخصات گاوصندوق درج شده باشد.

استفاده از بیمه آتش سوزی برای حجره ها

✅ تا این جا درباره تامین امنیت نقدینگی ها و اسناد و مدارک صحبت کردیم و به عنوان یک راهکار مناسب استفاده از یک گاوصندوق به معنای واقعی نسوز را پیشنهاد دادیم . اما جدای از بحث نقدینگی ها، تامین امنیت و ضمانتی برای جبران خسارت به اجناس حجره ها که سرمایه اصلی بازاریان است یک الزام محسوب می شود. بیمه های آتش سوزی یکی از خدمات شرکت های بیمه در زمینه اموال و اثاثیه است که دارای پوشش های اصلی و فرعی زیادی است و می تواند خسارت های ناشی از آتش سوزی به بنای اصلی، لوازم داخل آن، و حتی بناهای اطراف را تحت پوشش قرار دهد.

قبل از اینکه این بنای تاریخی و مسقف بر اثر یک آتش سوزی دیگر از بین برود باید فکری به حال ایمن سازی آن کرد. ایمن سازی بازار ها مستلزم طرح های اصولی از جانب مراکز مربوطه و همین طور همکاری بازاریان است. استفاده از بیمه های آتش سوزی و همچنین گاوصندوق های نسوز و ضدسرقت می تواند در شرایط غیرمنتظره تا حدی خسارت های وارده را جبران کند.  

یک دیدگاه بگذارید

به راهنمایی نیاز دارید؟ در واتس‌اپ پیام ارسال کنید
Call Now Buttonهمین حالا تماس بگیرید.