دفتر مرکزی
دفتر مرکزی
شهرستان‌ها
+98 21 -91302266 تهران - خیابان مطهری-تقاطع سهروردی-به سمت بهشتی پلاک289 شنبه - پنجشنبه: 9:00 الی 17:00
+98 21 86071623 برای اطلاع از سایر نمایندگی ها با شماره مقابل تماس بگیرید شنبه - پنجشنبه: 9:00 الی 17:00
گواهی‌نامه معتبر
ISO 9001:2008
برترین برندها
رتبه 1 در کره
نماینده انحصاری
در ایران
مشاهده قیمت ها

ارتقا امنیت طلافروشی و صرافی ها

امنیت طلافروشی، صرافی و کسب و کار های این چنینی در اولویت قرار دارد. اگر شما صاحب کسب و کاری مانند طلافروشی یا صرافی هستید و یا به فکر راه انداختن یک کسب و کار این چنینی می باشید، قبل از اینکه هر کاری را اجرایی کنید باید به فکر تامین امنیت مغازه و محل کار خود باشید.

در سال گذشته از طرفی با کاهش 17 درصدی سرقت از طلافروشی ها مواجه بودیم و از سوی دیگر با افزایش 3 برابری قیمت طلا. شاید این افزایش 3 برابری وسوسه ای برای سارقانی باشد که علاقه ای زیادی به سرقت از طلافروشی ها دارندکه البته دور از انتظار هم نیست. شاید در همین مرحله اول قبل از اینکه نیاز باشد آمار سرقت ها را بررسی کنیم به اهمیت تامین امنیت طلافروشی  و صرافی ها پی برده باشید. همین الان اگر سرچی در گوگل بزنید و سرقت طلافروشی را جستجو کنید سرقت های مسلحانه زیادی در قالب ویدیو یا عکس خواهید دید. مثلا شاید نزدیک ترین خبر مربوط به سرقت از طلافروشی در کرمان در 26 فروردین است که در سایت دنیای اقتصاد درج شده است. اگر کمی به این موضوع فکر کنید متوجه خواهید شد سارقان، مغازه ای  که طلای بیشتری داشته باشد برای سرقت نشان نمی کنند بلکه مغازه ای مد نظر آن هاست که سیستم امنیتی ضعیف تری دارد و ریسک دزدی از آن ها کمتر است. اگر محل کار شما مجهز به دوربین های قوی، سیستم دزدگیر، قفل های اتومات درب، آژیر های هشدار دهنده و گاوصندوق طلافروشی و یا صرافی باشد کمتر در معرض این قبیل اتفاقات قرار خواهید گرفت. 

راهکار های تامین امنیت طلافروشی و صرافی 

  • اولین مرحله در تامین امنیت طلافروشی و صرافی ها استفاده از شیشه های درب و ویترین از نوع میرال و ضد گلوگه است، عموما مکان هایی که برای این کسب و کارها اجاره داده می شود از قبل به این موارد تجهیز شده اند اما خالی از لطف نیست که قبل از اجاره ملک حتما از آن مطمئن شوید. در توصیه هایی که در سایت های خبرگزاری پلیس آگاهی می خوانیم مورد حفاظ کشی درب و ویترین نیز عنوان شده که عموما طلافروشی ها حاضر به انجام چنین کاری نیستند چرا که دید ویترین و زیور آلات را کم می کند و ظاهر خوشایندی نخواهد داشت. این موضوع هرچند شاید برای تامین امنیت طلافروشی و صرافی ها لازم باشد اما می توان با راه های جایگزین از این مورد صرف نظر کرد.
  • تعداد دستبرد هایی که از طریق حفاری تونل از کف یا اطراف وارد مغازه شدند کم نیستند، این موضوع ایجاب می کند تا تمامی ساختار های این مکان ها از جمله دیوار، کف و حتی سقف نیز میلگرد کشی شده باشد. اگر محیط کار شما اجاره ای است حتما از این فرآیند اطمینان حاصل کنید و پس از آن قرارداد را امضا کنید. این فاکتور یک لازمه اساسی در امنیت طلافروشی و کسب و کار شماست.
  • دستبرد به یک مغازه طلافروشی در سال 87 در بازار بزرگ تهران از طریق کانال کولر باعث شد اختیاریه ای مبنی بر محافظت هواکش ها و کانال های کولر به کمک جوش دادن میلگرد صادر شود. کانال های کولر یا هواکش ها راه های ورودی خوبی هستند، اگر از قبل فکر همه این ها شده که عالی است اما اگر مغازه شما یک ملک قدیمی و بازسازی نشده است حتما به این موضوع باید توجه داشته باشید چراکه کانال های هواکش و کولر قدیمی عموما فضای بزرگی دارند و راه نفوذ مناسبی به این مکان ها هستند.
  • استفاده از قفل های برقی برای درب مغازه ها در ارتقا امنیت طلافروشی باعث می شود تا بهتر بتوانید تردد به مغازتان را کنترل کنید و هر زمان که مغازه شلوغ بود اجازه ورود ندهید تا شلوغی مغازه فرصتی برای دزدی نشود. این قفل ها نه تنها باعث می شود شما اجازه ورود هر فرد مشکوکی را ندهید بلکه بسیاری از دزدی هایی که در زمان شلوغی از طلافروشی ها میفتد نیز کاهش پیدا می کند.
  • نصب آژیر در چند نقطه مغازه به شما کمک می کند تا اگر احساس خطر کردید بتوانید اطرافیان را مطلع کنید. در این مورد حتما توصیه های افرادی که به صورت تخصصی به این حرفه مشغول هستند کمک بگیرید تا بهترین نقاط را برای نصب آژیر انتخاب کنید. نقاطی که  دسترس شما باشند و صرفا خودتان از آن آگاه باشید.
  • نصب دوربین های مداربسته، دستگاه مه ساز، دزدگیر و یا هر وسیله امنیتی دیگر می تواند امنیت مغازه شما را ارتقا بدهد. تمامی این ها باعث می شود مغازه شما در اولویت برای سارقان قرار نگیرد.

استفاده از گاوصندوق های مناسب با این قبیل کسب و کارها 

  • گاوصندوق طلافروشی جزء جدانشدنی این کسب و کارها و لازمه اساسی امنیت طلافروشی و صرافی هاست. استفاده از گاوصندوق های طلافروشی با امکانات امنیتی فوق العاده مانند زبانه های قوی چهارجهته، قفل های ترکیبی، بدنه ضد دریل و ضد برش، قالب درب پلکانی و بسیاری از ویژگی های امنیتی دیگر می توانند به شما اطمینان دهد که وقتی تمام سرمایه تان را در گاوصندوق قرار می دهید نگرانی از بابت امنیت آن ها نداشته باشید. شاید این موضوع در سرقت های مسلحانه خیلی جلودار سرقت نباشد اما چند درصد سرقت های طلافروشی مسلحانه هستند؟ آمار سرقت های با سلاح گرم به دلیل مجازات شدید استفاده از سلاح سرد و گرم رو به کاهش است. 

بیشتر بخوانید   (  نقش گاوصندوق در ایمنی صرافی ها و طلافروشی ها   )

گاوصندوق طلافروشی زمانیکه شما در مغازه حضور ندارید و باید امنیت مغازه را تامین کرده باشید قطعا نیاز خواهد بود. اما توجه داشته باشید که خرید گاوصندوق طلافروشی اصلا موضوع پیش پا افتاده ای نیست و حتما باید در خرید آن نهایت دقت را داشته باشید.  هرچه گاوصندوق شما در رده امنیتی بالاتری قرار داشته باشد قطعا برای شما مناسب تر خواهد بود. شاید هزینه خرید یک گاوصندوق طلافروشی در وهله اول زیاد به نظر برسد اما اگر به قولی یک حساب دو دو تا چهارتا ساده کنید متوجه خواهید شد که این مبلغی که صرف می کنید شاید شامل 0.01 ارزش سرمایه شما باشد یا حتی کمتر. شاید بهتر باشد در این حالت این جمله را بپرسید، اگر سرمایه خودتان را از دست بدهید چقدر جای جبران دارد؟ آیا می توانید این خسارت را جبران کنید؟  عموما طلافروشی ها از یک خانواده از گاوصندوق ایگل به نام سری EG که بین صاحبان این کسب و کار رواج دارد استفاده می کنند.  این محصول یک گاوصندوق طلافروشی امن است که محبوب صاحبان کسب و کار هایی مانند طلافروشی و  صرافی ها واقع شده است. حتما توصیه می کنم سری به صفحه گاوصندوق طلافروشی بزنید و محصولات مناسب طلافروشی را ببینید. 

  • از خدمات پس از فروش هر سیستمی که در مغازه استفاده شده از سیستم سرمایشی گرفته تا گاوصندوق و دزدگیر و … مطمئن باشید. بهترین راه برای اطمینان از این موضوع این است که از شرکت ها و مراکز معتبر در شهرتان خرید کنید. یک نیروی خدمات نامطئن از هر موردی امنیت طلافروشی و صرافی ها یا هر کسب و کار دیگری را تهدید می کند. 

تمامی موارد بالا همانند آجر ها و اجزای یک دیوار بلند یا سد هستند که با اجرای هرکدام از آن ها گویا یک ردیف به این دیوار اضافه می شود و ورود را سخت تر و امنیت را بیشتر خواهد کرد.

یک دیدگاه بگذارید

به راهنمایی نیاز دارید؟ در واتس‌اپ پیام ارسال کنید
Call Now Buttonهمین حالا تماس بگیرید. preloader