دفتر مرکزی
دفتر مرکزی
شهرستان‌ها
+98 21 -91302266 تهران - خیابان مطهری-تقاطع سهروردی-به سمت بهشتی پلاک289 شنبه - پنجشنبه: 9:00 الی 17:00
+98 21 86071623 برای اطلاع از سایر نمایندگی ها با شماره مقابل تماس بگیرید شنبه - پنجشنبه: 9:00 الی 17:00
گواهی‌نامه معتبر
ISO 9001:2008
برترین برندها
رتبه 1 در کره
نماینده انحصاری
در ایران
مشاهده قیمت ها

گاوصندوق اثر انگشتی

گاوصندوق اثر انگشتی انتخاب مناسب برای افرادی که به دنبال یک محصول با ویژگی های منحصر به فرد هستند.   

در سال‌های اخیر تکنولوژی به سرعت درحال پیشرفت است. گاوصندوق اثر انگشتی که روزگاری فقط در فیلم‌های تخیلی جای داشت، امروزه ردَپایی در همه خانه‌ها به جای گذاشته است.

این‌روزها دیگر باز کردن رمز گاوصندوق اثر انگشتی به امری عادی تبدیل شده است. اما آیا این پیشرفت تکنولوژی به سود ما بوده است؟ به عبارتی آیا گاوصندوق‌ اثر انگشتی به اندازه ترکیبی دیجیتالی و کلید قابل اعتماد است؟ در این مقاله می‌خواهیم به نکات مثبت و منفی گاوصندوق اثر انگشتی، که نوعی از گاوصندوق‌های بیومتریک به حساب می‌آید می‌پردازیم.

شاید جالب باشد بدانید تشخیص هویت از طریق اثر انگشت حتی از روش DNA هم مطمئن تر است چراکه به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، احتمال اینکه اثر انگشت دو فرد در دنیا یکسان باشد ۱ به ۶۴ هزار میلیارد است !!!

گاوصندوق اثر انگشتی چیست؟

از آنجا که به روز کردن سیستم قفل‌ها در صنعت گاوصندوق، یکی از چالش های همیشگی بود، سال‌ها پیش سر و کله رمزهای اثر انگشتی در گاوصندوق‌ها پیدا شد.

صنعت گاوصندوق به دلیل اینکه همواره صنعتی پیشرو بوده است، به زودی توانسته خودش را با این ویژگی نیز وفق دهد.از طرفی مهم‌ترین چالش سازندگان گاوصندوق همیشه به روز کردن قفل‌ها بوده است. پس گاوصندوقی با قفل‌های تشخیص چهره و اثر انگشتی جزء به روز ترین‌های این صنعت بوده‌اند.

همان طور که در ابتدا مقاله نیز گفتیم، با گذشت زمان، به سیستم‌های قفل تشخیص چهره خرده گرفته شد اما این موضوع به حدی جدی نبود که روند تولید چنین قفل‌هایی را متوقف کند.

گاوصندوق‌های بایومتریک معروف به گاوصندوق اثرانگشتی یکی از بهترین راه هایی است که می‌تواند از حریم شخصی شما در نگهداری اموالتان محافظت کند و یک گاوصندوق منحصر به فرد در اختیارتان قرار دهد. این محصولات با داشتن یک اسکنر، الگوی انگشت اشاره شما را ثبت و به اعداد و کد تبدیل می کند، در نتیجه شما یک گاوصندوق با قفل ویژه و منحصر به خودتان دارید. گاوصندوق لوسل، جزء آن دسته محصولاتی است که عموما مجهز به قفل های بایومتریک هستند.  

ویژگی گاوصندوق اثر انگشتی چیست؟

هر گاوصندوق اثر انگشتی یک گاوصندوق دیجیتال است. در واقع گاوصندوق های اثرانگشتی به عنوان یک زیرمجموعه از گاوصندوق های دیجیتال هستند. گاوصندوق هایی که بنا به نوع قفل شان توانستند در بازار گاوصندوق برای خودشان جایگاه خوبی کسب کنند گاوصندوق اثر انگشتی در دسته گاوصندوق دیجیتال، جزء محبوب ترین های این صنعت در میان افرادی که در نگهداری دارایی هایشان حساسیت دارند و همیشه به دنبال بهترین ها هستند محسوب می شود. اگر بخواهیم گاوصندوق اثر انگشتی و گاوصندوق دیجیتال را کمی باهم مقایسه کنیم باید بگوییم خیلی سریعتر از قفل های کیبوردی و عددی و حتی خیلی امن تر. گاوصندوق دیجیتالی که رمزنگاری آن به کمک کد های ژنتیکی انجام شده. 

در این قسمت می توانید تعدادی از گاوصندوق های بایومتریک را ببینید و در صورت داشتن هرگونه سوال یا راهنمایی با ما تماس بگیرید. 

گاوصندوق اثرانگشتی

گاوصندوق ۲۰۰۰bp1 لوسل

۶۱/۴۷۱/۰۰۰ میلیون

گاوصندوق اثرانگشتی

گاوصندوق ۲۰۰۰bp3 لوسل 

۶۱/۴۷۱/۰۰۰ میلیون 

گاوصندوق اثرانگشتی

گاوصندوق EG 085 ایگل 

۳۳/۸۰۰/۰۰۰ میلیون 

قیمت گاوصندوق های اثرانگشتی

گاوصندوق های اثرانگشتی عموما به نسبت سایر محصولات قیمت بالاتری دارند. محدوده قیمت گاوصندوق های اثرانگشتی از حدود ۲۵ میلیون تومان شروع میشود. البته در نظر داشته باشید که این محدوده برای گاوصندوق های اثرانگشتی گفته شده که طراحی و تولید آن توسط برند های معتبری مانند سامسونگ انجام شده باشد. هر ۳ محصولی که در بالا می بینید جزء محصولات لوکس و امنی هستند که در بازار مشابهی ندارند. 

اگر قصد هزینه این محدوده قیمت برای خرید گاوصندوق را ندارید، پیشنهاد می کنیم حتما سری به صفحه قیمت و فروشگاه بزنید. برای خرید گاوصندوق باید محصولات متفاوت از برند ها و شرکت های مختلف را با هم مقایسه کنید تا بتوانید در نهایت با توجه نیاز و قیمتی که در نظر دارید محصول مناسب تان را انتخاب کنید. 

معایب و مزایای گاوصندوق اثر انگشتی

گاوصندوق‌های اثر انگشتی نیز مثل هر محصول دیگری که در بازار وجود دارد معایب و مزایایی دارند که قبل ا زخرید باید به درستی و به طور کامل با این ویژگی‌ها آشنا باشیم. در ادامه برای آشنایی بیشتر با جزئیات این محصول معایب و مزایای رمز اثر انگشتی در گاوصندوق را بررسی می کنیم.

مزایای گاوصندوق رمز اثر انگشتی در گاوصندوق

صنعت گاوصندوق اثر انگشتی با اینهمه چالش‌ها و مخالفان ریز و درشتی که داشته، هنوز به قوت به کار خود ادامه می‌دهد و از جمله محبوبترین و پرطرفدارین محصولات امنیتی‌ست. اما راز این محبوبیت چیست؟ در ادامه می‌خوانیم.

۱- تعریف رمز برای کاربران مختلف

سیستم های این نوع رمزنگاری  عموما قابلیت ثبت چندین رمز دارند. این قابلیت عموما در گاوصندوق های اداری قابل توجه است، در محیط های اداری به دلیل تعدد افرادی که می توانند به گاوصندوق دسترسی داشته باشند بهترین گزینه این محصولات هستند. البته این مورد در جایی صدق می کند که هزینه کردن برای این محصولات در یک محیط اداری معقول باشد.

گاوصندوق های اداری بسته به اینکه در چه اتاقی قرار می گیرند و قرار است چه دارایی هایی در آن نگهداری شود ( مثلا دسته چک شرکت و مدیریت ، مدارک سهام ها و سرمایه گذاری ها ، مدارک مالیاتی ، مدارک مهم هیئت مدیره یا اسناد کارکنان ) متفاوت است. در گاوصندوق اداری بسته به اینکه چه ابعادی گاوصندوق باید انتخاب کنید و چند نفر باید در به آن دسترسی داشته باشند می توانید گاوصندوق های مختلف اداری انتخاب کنید. اما در هر صورت در مورد گاوصندوق اداری بهتر است یک گاوصندوق دیجیتال انتخاب کنید تا استفاده از آن برای شما راحت تر باشد.

۲- تعریف رمز ترکیبی

عموما در گاوصندوق اثر انگشتی امکان ترکیب رمز وجود دارد، بدین صورت که شما می توانید برای باز کردن درب گاوصندوق از رمز های عددی یا کلید کامپیوتری به همراه اسکنر اثر انگشت استفاده کنید.

۳- سهولت استفاده از گاوصندوق اثرانگشتی

استفاده از رمز اثر انگشتی گاوصندوق‌ها، پیچیدگی قفل های مکانیکی و اهرمی را نداشته اما قطعا امنیت آن با رمزهای دیجیتالی و ترکیبی غیر قابل قیاس است.  

۴- زیبایی منحصر به فرد رمز گاوصندوق اثر انگشتی

بحث زیبایی شناختی گاوصندوق اثرانگشتی نیز بسیار قابل توجه است. گاوصندوق های دکوراتیو عموما دارای سیستم قفل های دیجیتال مانند اثر انگشت هستند که مورد توجه افرادی است که زیبایی و امنیت را یکجا می خواهند. به این دسته از افراد توصیه می کنیم حتما صفحه گاوصندوق دکوراتیو را مطالعه کنند.

۵- محدودیت کمتر، دسترسی بهتر

نگرانی از بابت گم کردن کلید یا فراموش کردن رمز عبور در قفل های اثرانگشتی دیگر معنا نخواهد داشت.

معایب گاوصندوق اثر انگشتی

همانطور که می دانید هیچ محصولی بی عیب و نقص نیست. پس قبل از خرید هر محصولی ابتدا باید تمامی جوانب آن را بسنجید و سپس از روی اگاهی کامل اقدام به خید کنید. در این قسمت هم برای درک بهتر می‌خواهیم معایب گاوصندوق اثر انگشتی را برایتان بازگو کنیم:

۱-باطری زود تمام می‌شود

برای اسکن کردن اثر انگشت ما، گاوصندوق اثر انگشتی بلاید از نیروی برق و یا گاها باطری استفاده کند. البته چون معمولا رمزهای اثر انگشتی روی گاوصندوق‌های پیشرفته سوار می‌شوند، تمام گاوصندوق‌های اثر انگشتی این قابلیت را دارند که در هنگام ضعیف شدن باطری۷ به شما هشدار دهند.

۲- اسکن کاذب

در گاوصندوق‌های اثر انگشتی قدیمی گاها اتفاق می‌افتاد که اثر انگشتی که روی رمز تعریف نشده بود، می‌توانست قفل را باز کند. این اتفاق به خصوص در گاوصندوق‌های ارزان و بی کیفیت رخ می دهد.

۳-بدون اسکن

گاهی به دلیل خطای سیستمی یا برخی موارد محیطی دیگر، اتفاق می افتد که سستم رمز نمی توند اثر انگشتی را که روی آن تعریف شده شناسایی کرده و به درستی بخواند. اینتجربه به خصوص بین این افراد محسوس است:

 سالمندان، کسانی که ضعف جریان خون دارند، کسانی که دچار ساییدگی یا پارگی انگشت شده‌اند.

۴- قیمت

قیمت گاوصندوق اثر انگشتی شاید در گذشته خیلی مشکل ساز می‌شد. اما امروزه به دلیل همه گیر و ارزان شدن تکنولوژی قیمت گاوصندوق اثر انگشتی نسبت به گاوصندوق‌های دیجیتالی چندان بالاتر نیست. هرچند در گاوصندوق اثر انگشتی هم مثل همه محصولات دیگر، هرچقدر پول بدهیم آش می‌خوریم. اما این نکته را به یاد داشته باشید، که سسراغ گاوصندوق‌ اثر انگشتی ارزان قیمت نروید. چرا که می تواتند  بیش از پیش مشکل‌ساز شوند.

در خرید گاوصندوق اثر انگشتی به چه مواردی باید توجه کرد؟ 

✔️ به طور کلی در خرید گاوصندوق های دیجیتال مانند گاوصندوق اثر انگشتی، موضوع برند سازنده قفل اهمیت بسیاری دارد. قفل های دیجیتال هر قدر می تواند باعث شود تا از کار با گاوصندوق تان لذت ببرید، می تواند راه نفوذی به گاوصندوق شما باشد. در نتیجه انتخاب برند مناسب می تواند به شما اعتماد بدهد که سیستم الکترونیکی مناسبی روی محصول شما نصب شده است.

✔️ بحث پشتیبانی در گاوصندوق هایی با قفل های الکترونیکی مانند بایومتریک اهمیت بسیاری دارد چراکه عموما به دلیل سهل انگاری یا موارد دیگر امکان هنگ کردن وجود دارد که باید توسط یک تیم متخصص پشتیبانی شود.

یک دیدگاه بگذارید

به راهنمایی نیاز دارید؟ در واتس‌اپ پیام ارسال کنید
Call Now Buttonهمین حالا تماس بگیرید. preloader